Continut Curs MZT865


Cursul de MANAGEMENT DE PROIECT contine sase volume de curs (corespunzand la sapte unitati de lucru):

1. Initierea proiectului
Cea mai importanta decizie in orice proiect o reprezinta stabilirea obiectivelor proiectului respectiv. Acest volum prezinta factorii care trebuie luati in considerare pentru a da cea mai buna sansa proiectului sa reuseasca, inclusiv metode de analiza aflate la dispozitia organizatiilor. De asemenea, se prezinta cicluri de viata pentru tipurile clasice de proiecte si necesitatile de management ale proiectului respectiv.

2. Risc, estimari necesare si contracte
Inainte de a decide privind oportunitatea investitiilor financiare si umane legate de un proiect, este necesar sa estimam cu o precizie rezonabila cat de mult costa, cat de mult va dura si cat de riscant este proiectul in sine. Acest volum va va familiariza cu mecanismele de structurare a activitatilor si de alocare a resurselor in cadrul proiectului. In plus se analizeaza in detaliu clasificarile riscurilor si tacticile de tratare a acestora.

3. Planificarea
Planificarea si replanificarea sunt procese ce trebuie actualizate permanent pe parcursul vietii unui proiect. Efortul cel mai mare este cel legat de pregatirea planului proiectului si anume intre definirea proiectului si autorizarea executarii acestuia. Veti invata ca un plan formal al proiectului contine mult mai mult decat un grafic al activitatilor. Pentru a facilita planificarea, va este oferit pachetul software cu licenta Microsoft Project 2007, dar puteti folosi si alte pachete software daca doriti (timpul alocat studiului acestui volum este dublu din cauza utilizarii pachetului software).

4. Formarea si conducerea echipei de proiect
Acest volum se concentreaza asupra problemelor legate de resursele umane care apar pe parcursul desfasurarii unui proiect. Veti intelege importanta procesului de comunicare si va veti familiariza cu necesitatile specifice acestuia. Vom insista asupra importantei muncii de echipa in cadrul proiectelor si vom studia care sunt aptitudinile interpersonale vitale pentru un manager de proiect: leadershipul, capacitatea de a discuta cu clientii, sponsorii si alte grupuri interesate de proiect, alegerea oamenilor, formarea si motivarea echipei.

5-6. Executia proiectului/Managementul configuratiei
Acest volum dublu prezinta sarcinile de baza pe care managerul de proiect trebuie sa le indeplineasca in timpul desfasurarii proiectului pentru a se asigura mentinerea calitatii si satisfacerea nevoilor clientului, in conditiile respectarii constrangerilor de timp si cost. Veti vedea cum activitatile de monitorizare si control permit evitarea aparitiei unor derapaje. Veti invata cum sa utilizati tehnicile de masurare a progreselor in raport cu planul stabilit, (de exemplu metoda valorii dobandite) si cum managementul configuratiei poate fi aplicat pentru asigurarea si mentinerea calitatii.

7. Standarde, metodologii si reflectii asupra proiectelor
Vom prezenta rolul analizelor si revizuirilor facute in cadrul unui proiect. Intr-o economie globala, standardele si metodologiile devin aspecte importante ale managementului de proiect. Vi se ofera o prezentare de ansamblu a doua metode standard, BS 6079 si PRINCE 2. BS 6079 este standardul britanic de management de proiect iar PRINCE este o metoda de management de proiect sponsorizata de guvernul Marii Britanii.