Afla toate noutatile!
Aboneaza-te la newsletter!

Adresa e-mail
dezabonare

Management 2 - Marketing si Finante


"Management 2 - Marketing si Finante" este unul dintre cele 3 module din cadrul Certificatului Profesional in Management, prestigios program de calificare in domeniul managementului oferit de CODECS.

Certificatul Profesional in Management este acreditat de Autoritatea Nationala pentru Calificari (Cod COR 112029- Manager) cu avizul in Registrul national al furnizorilor de formare profesionala a adultilor numarul 40/12138/15.10.2013.

Cursul, cu o durata de 6 luni, poate fi studiat si independent, dar pentru a dobandi Certificatul Profesional in Management, cursantii trebuie sa parcurga toate cele trei module ale programului: "Management 1 - Oameni si Organizatii" , "Management 2 - Marketing si Finante" si "Management 3 - Viziunea Integrata".

Managementul este complex si prezinta fatete diferite, printre care aspectele legate de marketing si cele financiare ocupa un loc important. Cursul este structurat in doua parti principale - marketing si finante - pe care le veti parcurge atat secvential, cat si integrandu-le, asa cum se petrec lucrurile in viata reala de business. Conceptele de marketing va vor ajuta sa va serviti mai bine clientii, consumatorii, cumparatorii si celelalte grupuri interesate. Astfel, veti contribui la cresterea performantelor organizatiei in care lucrati, indiferent din ce sector este aceasta si indiferent ce pozitie ocupati in cadrul ei. Apoi, desigur, intelegerea aspectelor financiare ale organizatiei este la fel de importanta pentru managerii tuturor tipurilor de organizatii, pentru a fi in stare sa ia deciziile cele mai judicioase. O buna intelegere a modului in care trebuie gestionati banii organizatiei este importanta pentru toti managerii.

Obiectivele cursului
  • Sa va imbogateasca aptitudinile si cunostintele de marketing si de management finaniar, sporindu-va astfel eficacitatea manageriala
  • Sa duca la cresterea contributiei pe care o aveti la indeplinirea obiectivelor organizatiei in care lucrati, inclusiv a celor financiare, din perspectiva relatiei cu clientii interni si externi ai organizatiei si cu celelalte grupuri interesate
  • Sa va ofere un repertoriu de concepte, idei si tehnici de marketing si de management financiar
  • Sa va familiarizeze cu o serie de instrumente necesare pentru a concepe si realiza produse sau servicii de o valoare superioara, prin care sa se satisfaca cerintele clientilor si sa se obtina un avantaj competitiv asupra concurentilor si prin aceasta sa realizati tintele financiare ale organizatiei.
  • Sa va ajute sa aplicati aceste concepte, idei si tehnici in procesul de elaborare a deciziilor si de identificare a unor solutii la problemele reale in situatiile cu care aveti de-a face in mod obisnuit

Cui se adreseaza cursul
Cursul se adreseza unei categorii largi de persoane, dar este deosebit de util celor care sunt proaspat promovati pe un post de manager. Este recomandabil si celor care nu au beneficiat pana acum de o instruire formala de management si care sunt dornici
sa-si imbunatateasca competenta in domeniul marketingului si managementului financiar.  Cursul se adreseaza si specialistilor din domeniile tehnic sau stiintific, ori in alte domenii, care  doresc sa-si largeasca baza de cunostinte si sa-si imbunatateasca perspectivele de cariera. Inscrierea la curs nu este conditionata de niciun fel de cerinte specifice.

Invatarea manageriala pe baza solutionarii problemelor

Una dintre trasaturile specifice importante ale acestui curs, care il deosebesc de alte cursuri de management pe care poate le-ati studiat sau intalnit pana acum, este faptul ca se axeaza in mod explicit pe solutionarea de probleme reale de management. Abordarea axata pe solutionarea de probleme imbina dobandirea de cunostinte teoretice cu aplicarea lor in practica si duce la dezvoltarea gandirii independente, a capacitatii de analiza critica si de tratare integrata a tuturor aspectelor legate de identificarea unor solutii practice.

Continutul cursului
  • Principiile marketingului si utilitatea aplicarii acestora pentru organizatie
  • Segmentarea clientilor si crearea unor relatii generatoare de valoare cu acestia
  • Intelegerea si influentarea comportamentului de cumparare al clientilor
  • Mixul de marketing si influenta acestuia asupra schimburilor ce au loc pe piata
  • Managementul informatiilor de marketing si cercetarea de piata
  • Planul de marketing al organizatiei
  • Rolul si importanta informatiilor financiare
  • Bugetele, planificarea si controlul acestora
  • Tehnici de calculare a costurilor produselor si serviciilor
  • Elaborarea deciziilor financiare
  • Situatiile financiare - contul de venituri si cheltuieli si bilantul contabil
  • Fluxul de numerar si managementul capitalului de lucru
  • Analiza si interpretarea situatiilor financiare
  • Managementul performantei

Componentele cursului


Materialele de studiu sunt oferite sub forma de:
  • materiale tiparite: Calendarul Cursului, manualul "Organizatia, Clientii si Informatia Financiara" (volumele 1 si 2), Brosura Lucrarilor de Evaluare;
  • materiale pe CD: Ghidul de curs, Activitatile de rezolvat (care reprezinta o componenta esentiala a cursului intrucat va ofera punctul de pornire in procesul de studiu, va arata ce anume trebuie sa cititi din curs si ce trebuie sa faceti saptamana de saptamana), materialul "Instrumente si tehnici de management", Ghidul Managerului (un compendiu al principalelor idei, concepte si metode de management, folosite in cursurile programului de Certificat Profesional in Management).

Indrumarile oferite de tutor. Fiecare student face parte dintr-o grupa formata din circa 15-16 studenti, care este condusa de un tutor. Rolul tutorului este sa va ajute si sa va indrume de-a lungul cursului, folosindu-si propria experienta didactica si manageriala; tutorii sunt practicieni cu experienta relevanta in domeniu. Cu tutorul si colegii din grupa in care ati fost repartizat va veti intalni la cele trei sesiuni tutoriale prevazute de curs, organizate sambata.

Procesul de evaluare. Cursul BZT629 prevede doua tipuri de evaluare. Primul tip cuprinde lucrarile notate si comentate de tutor (numite LNT-uri) - doua la numar; al doilea tip cuprinde lucrarea de final de curs (numita LFC), evaluata de o echipa de tutori special pregatiti in acest scop. Ambele tipuri de lucrari de evaluare se predau pe cale electronica; nu se admit predari de lucrari printate pe hartie. Datele limita la care trebuie sa predati lucrarile le aflati din calendarul cursului.
Pentru promovarea cursului este obligatoriu ca, atat la fiecare dintre cele doua LNT-uri, cat si la LFC, sa obtineti cel putin 40 puncte, pe o scara de la 0 la 100.

Scoala rezidentiala reprezinta un eveniment cheie al cursului, care aduce valoare intrucat contribuie hotarator la intelegerea si fixarea materiei. Aceasta scoala va ofera posibilitatea de a dobandi o imagine integrata asupra cursului, pe baza unor studii de caz din mediul de business romanesc si international. Veti face schimb de cunostinte si de idei cu ceilalti colegi, participand la activitati intensive, organizate pe echipe, in care veti aplica ceea ce ati invatat in curs. Scoala rezidentiala se desfasoara pe parcursul unui weekend, intr-o locatie diferita de cea a tutorialelor. Veti putea alege perioada in care doriti sa participati la scoala optand pentru una dintre cele doua perioade mentionate in programul de curs.

De ce aveti nevoie ca sa studiati?
Aveti nevoie de un computer cu acces la internet pentru elaborarea si predarea lucrarilor de evaluare si pentru a comunica si colabora cu tutorul si colegii in cadrul unor activitati aplicative.
Pe site-ul cursului puteti accesa o serie de resurse si puteti participa la forumurile grupelor tutoriale (FGT) si forumurile pentru activitati care sunt arii de discutii online rezervate exclusiv membrilor grupelor de studiu si tutorilor lor.

Certificare
La absolvirea cursului veti obtine Certificatul de Curs si Foaia Matricola acordate de CODECS.