Afla toate noutatile!
Aboneaza-te la newsletter!

Adresa e-mail
dezabonare

Lean Six Sigma Yellow Belt


OBIECTIV

Descoperirea si intelegerea principiilor, obiectivelor si a principalelor instrumente ale metodologiei Lean Six Sigma cu aplicabilitate in procesele de orice tip, demonstrarea eficientei lucrului in grup pentru identificarea cauzelor de origine ale unei probleme, pentru gasirea si implementarea unor solutii comune, viabile si care sa reziste in timp, pregatirea in vederea obtinerii unei certificari internationale
 

CUI SE ADRESEAZA CURSUL

Cursul este destinat managerilor sau proprietarilor de procese din conducerea executiva, sefilor de departamente - care au sarcina de a mentine performantele proceselor in care sunt implicati si de a veghea la ameliorarea lor continua, colaboratorilor in situatia de a conduce un proiect pe termen scurt, pentru a aprecia daca LSS este recomandabila, expertilor sau specialistilor din procese invitati sa participe in cadrul sesiunilor de rezolvare a problemelor si de ameliorare a performantelor proceselor din cadrul departamentelor lor.


 

CONTINUTUL CURSULUI

Tematica este in principal abordata prin simularea unui proces tranzactional, expunerile teoretice fiind ilustrate cu aplicarea imediata in practica. Procesul pe care se face simularea include rolurile traditionale din orice organizatie, incepand cu registratura si trecand prin operational, comercial, marketing, contabilitate, financiar, cu fisa postului si cu clienti care cumpara servicii. Simularea are loc in mai multe etape, pornind de la situatia de baza si ameliorand treptat sau reproiectand complet procesul, pana la o performanta apropiata de nivelul maxim, cu evidentierea de fiecare data a legaturii dintre nivelul sigma si implicatiile financiare.


Principalele activitati din cadrul simularii procesului tranzactional sunt
:

  • Identificarea principiilor abordarii DMAIC si ale metodologiei Lean Six Sigma precum si a principalelor instrumente de baza ale acesteia, in concordanta cu Standardele ISO 13053-1/2011 si ISO 13053-2/2011 si respectand continutul curiculei recomandate de catre International Association for Six Sigma Certification (IASSC)
  • Definirea notiunilor de baza : Defect, Oportunitate, Valoare adaugata, Risipa
  • Exemplificare si calcul al performantelor procesului : Eficienta, Durata procesului, Intermediare, Randament, Defect la Million de Oportunitati, Sigma
  • Lucrul in echipa
  • Elaborarea hartii procesului permitind o intelegere comuna a procesului si a disfunctionalitatilor acestuia
  • Principiile Lean
               - Imbunatarirea continua
               - Cele 5 principii de baza
               - Activitati cu valoare adaugata / Activitati fara valoare adaugata
               - Pull versus Push
               - Risipe
               - Lean versus Six Sigma

  • Implementarea ameliorarilor propuse de catre echipa pentru fluidizarea procesului, eliminarea activitatilor care nu aduc valoare si minimizarea variatiei calitatii.
  • Evidentierea ameliorarilor reale ale performantelor initiale ale procesului ca urmare a « quick wins » si a imbunatatirilor mai profunde.
  • Calcularea performantei financiare si evidentierea impactului financiar al cresterii nivelului sigma al procesului in urma aplicarii metodologiei
  • Evidentierea, in fiecare faza a metodologiei, a celor mai importante instrumente utilizate:

1. Definire

• Definirea proiectului
• Diagrama proiectelor
• Definirea rolurilor si responsabilitatilor
• Traducerea nevoilor clientului in cerinte specifice
• Diagrama SIPOC
• Vocea Clientului
• Planul de comunicare

2. Masurare
• Maparea detaliata, elementele procesului
• Tipuri de date, date continue vs. date discrete
• Esantionare, planul de colectare a datelor
• Analiza Sistemului de Masura
• Analiza grafica, statistici descriptive
• Capabilitatea procesului
• Calcularea nivelului Sigma

3. Analiza
• Introducere in Lean - Definitie si avantajele Lean, Cateva metrice si rolul jucat de Lean, Definitia Valorii - Cele cinci principii Lean
• Despre risipa (7 Wastes) - Pasii ce trebuie facuti in eliminarea risipei
• Identificarea Cauzelor

4. Imbunatatirea
• Determinarea si selectarea imbunatatirilor posibile
• Brainstorming
• Tehnici de selectare a solutiei
• Analiza riscului si implementarea solutiei
• Implementarea solutiei
• Verificarea eficientei solutiei

5. Control
• Sustinerea imbunatatirilor
• Planificarea controlului
• Diagrama de control
• Documentarea procesului
• Raport final catre management
• Documentarea beneficiilor
• Predarea catre proprietarul procesului


DURATA CURSULUI

Cursul va avea o durata de 21 ore:
- 16 de ore activitati clasa, 2 zile structurate pe o perioada de 1 saptamana.
- Ca parte din programul de studiu, este necesar sa parcurgeti trainingul online/mentorat impreuna cu trainerii CODECS, cu un numar minim de 5 ore.
*Durata poate fi ajustata daca ati parcurs in prealabil un training de White Belt.
*De asemenea, durata poate fi ajustata daca in prealabil ati participat la workshopurile gratuite organizate lunar pe tema Lean Six Sigma.

Pentru ca transferul informatiilor sa se realizeze intr-un mod eficient, numarul maxim va fi de 8 participanti


CERTIFICARE

Participantilor li se acorda certificate de participare CODECS.
Toti participantii sunt eligibili pentru sustinerea examenului de certificare ICBCIP - International Certification Body for Continuous Improvement Professionals . Deasemeni, toti participantii pot opta si pentru continuarea pregatirii in vederea certificarii CAFFPA ca si Manager Imbunatatire Procese. CODECS va asigura suport in vederea sustinerii certificarii IASSC - International Association for Six Sigma Certification

  • Pret: 290 Euro + TVA / participant 225 Euro + TVA / participant
  • Perioada:
    pentru activitatile in clasa: 3-4 februarie 2024 | Bucuresti