Afla toate noutatile!
Aboneaza-te la newsletter!

Adresa e-mail
dezabonare

Factorul Incredere

18 Aprilie 2024
    

În ciuda uimitoarelor progrese tehnologice pe care le-am făcut și le facem permanent, munca unei organizaţii este făcută de oameni. Oamenii sunt aceia care alcătuiesc interfaţa cu clientul, realizează produsul, prestează serviciul, planifică şi coordonează felul în care se face treaba, îmbunătăţesc procese şi sisteme, asigură calitatea şi aduc un profit. Tehnologia ne-a pus la dispoziţie instrumente mai bune, dar tot oamenii rămân aceia care efectuează munca unei organizaţii şi sunt în ultimă instanţă responsabili pentru succesul ei.
Prin urmare, una dintre provocările cu care se confruntă orice organizaţie şi toate care există constă în a crea un climat al încrederii, unde oamenii să colaboreze şi să conlucreze eficient împreună. Atunci când încrederea lipseşte, relaţiile se caracterizează printr-o atitudine de vrăjmăşie: eu împotriva ta, noi împotriva lor. Mai degrabă decât bunăvoinţă, s-ar putea să existe animozităţi şi resentimente profunde, adeseori disimulate. Ne luptăm unii cu alţii pentru ceea ce ne dorim. Cu cât tu câştigi mai mult, cu atât pierd eu — şi invers. Respectul dispare şi performanţa noastră se vede compromisă, căci energiile noastre se canalizează spre manipulare, coerciţie şi autoprotejare, în loc să susţină efortul comun în direcţia viziunii împărtăşite de toţi.
Noi credem că nu exagerăm cu nimic, afirmând că organizaţiile cele mai profitabile vor fi acelea care ştiu cum să-şi creeze un climat al încrederii între toţi angajaţii lor. Nu e uşor să faci acest lucru şi el va impune armonizarea filosofiei activităţii cu concepţia organizatorică. Totuşi, chiar mai important decât aceste elemente este calitatea interacţiunilor noastre directe, de la om la om. Încrederea constituie o experienţă extrem de subiectivă, pe care o vor întări sau, dimpotrivă, o vor slăbi în fiecare zi interacţiunile noastre, respectul pe care-l arătăm, modul în care vorbim cu oamenii şi modul în care procedăm pentru a ne soluţiona diferenţele de opinie şi interesele concurente.
Majoritatea organizaţiilor sunt pline de oameni inteligenţi şi capabili, dar care nu-şi pot manifesta plenar talentele din cauza unui neajuns în aptitudinile personale de comunicare sau din cauza unui mediu organizaţional mai general care nu încurajează comunicarea sinceră şi deschisă. În absenţa modurilor constructive de dialog, mai ales cu privire la chestiunile „delicate politic“, oamenii învaţă să se ferească de jocurile subterane pentru putere sau dimpotrivă, să se angreneze în ele — preţul fiind însă unul foarte ridicat: ideile bune nu mai ajung să vadă lumina zilei, angajaţi valoroşi îşi pierd dorinţa de a contribui la binele organizaţiei, iar alţii pur şi simplu pleacă.
În cadrul programului de training Factorul ÎNCREDERE | Building TRUST organizat de CODECS, veţi învăţa elementele fundamentale ale încrederii. Veţi avea ocazia să vă evaluaţi propria capacitate de a vi se acorda încredere. Veţi învăţa cum să-i priviţi pe ceilalţi prin prisma unei paradigme a încrederii şi bunăvoinţei, mai degrabă decât una a lipsei de încredere şi a alienării. Şi veţi învăţa să jucaţi un rol în cadrul relaţiilor dumneavoastră cu alţi oameni din care să-i ajutaţi să-şi continue şi să-şi consolideze dezvoltarea personală.
Admitem că cele opt module ale programului acoperă foarte multă materie de învăţat, dar suntem convinşi că, pe măsură ce o veţi parcurge şi îi veţi pune în practică lecţiile, vă veţi cimenta încrederea din relaţiile cu alţi oameni şi veţi reuşi să vă sporiţi enorm eficacitatea în cadrul acestor relaţii.

Obiectivele programului de training:

  • Veți afla are sunt elementele esentiale ale încrederii.
  • Veți identifica tiparele comportamentale conspirative, care vã subrezesc relatiile cu cei din jur.
  • Veți simți nevoia să vă desprindeți de comportamentele nocive si veți învăța cum s-o faceți.
  • Veți ajunge să-i priviți pe ceilalți într-un mod care încurajează unitatea, încrederea și buna voință.
  • Veți înțelege care sunt cele trei stadii ale dialogului interpersonal si vã veți exersa aptitudinile de dialogare.
  • Vă veți dezvolta abilitatea de a aborda deschis slaba performanță și problemele de comportament Pe parcursul celor 2 zile de training cursanții își însușesc un set de principii și aptitudini necesare dezvoltării unor relații interpersonale de tip câștig-câștig. Cele opt module ale programului facilitează crearea unor relații pe temelia încrederii.

    Modulul 1. Imperativul încrederii

  • Cum sã apreciați necesitatea colaborãrii în societatea noastrã interdependentã.
  • Definția și elementele de bază ale încrederii.
  • Evaluarea consecințelor unui grad înalt de încredere si ale unui grad scãzut de încredere, în cadrul unei organizatii.
  • Întelegerea de ce este important sã te dovedesti demn de încredere, în edificarea unui climat de încredere,
  • Evaluarea „bonității" din acest punct de vedere.
  • Feedback de la alții în privința capacității personale de a inspira încredere.

    Modulul 2. Animozitatea

  • Întelegerea dinamicii relațiilor de animozitate.
  • Identificarea relatiile de animozitate si reprezentarea grafic sub formă de diagramă.
  • Evaluarea consecințelor animozității.

    Modulul 3. O schimbare profunda de atitudine

  • Patru rațiuni pentru care intrăm în stări de animozitate.
  • Câstiguri aduse de animozitate, dar și prețul pe care-l plătim.
  • Absurditatea ideii de a încerca sã-i determinãm pe alții să se schimbe.
  • Cele douã moduri de a fi în relațiile noastre cu ceilalți.
  • O schimbare profundã de atitudine fatã de altii.
  • Exersarea priceperii de a crea condiții de siguranță și încredere, în relația cu alții.

    Modulul 4. Comunicarea față în față

  • Analiza rolului comunicării în relațiile interpersonale.
  • Modalitățile alternative de a comunica/de a-i influența pe alții.
  • Identificarea stilului preferat de comunicare.
  • Analiza consecințelor unei absențe a dialogului.

    Modulul 5. Dialogul interpersonal: principii fundamentale

  • Definiția și semnificația dialogului interpersonal.
  • Un model al principiilor fundamentale ale dialogului.
  • Cum să creați un teren al înțelegerii comune.
  • Cum să rezolvați problemele de o manierã reciproc benefică.
  • Autoevaluare a propriilor aptitudini în materie de dialog interpersonal.

    Modulul 6. Dialogul interpersonal

  • Pașii dialogului.
  • Exersarea aptitudii de crearea a unei reciprocitãti in dialog
  • Exersarea diferitelor variate de aptitudini de investigare.
  • Semnificatia si regulile orientative ale partizanatului.
  • Identificarea de măsuri de îmbunătățire a capacității proprii de angajare într-un dialog.

    Modulul 7. Controlarea comportamentului daunator

  • Cum să înfruntați comportamentul care nu vă îndeplinește asteptările.
  • Importanța disciplinei și a conformării în crearea încrederii.
  • Elaborarea unui set de cerințe ne-negociabile pentru cei pe care îi conduceți.
  • Exersarea aptitudinii de strunire a comportamentului dăunător.
  • Aplicarea acestei aptitudini la situatii din mediul ce vã este familiar.

    Modulul 8. Întărirea relațiilor noastre

  • Caracteristicile si consecintele co-dependentei.
  • Diferenta dintre responsabilitatea ta si responsabilitatea fatã de altcineva.
  • Cum se poate folosi contractarea pentru a vã întãri pe dumneavoastrã însivã, dar si pe altii. ________________________________________

    Construieste-ti cariera alături de CODECS!

    Dacă te-am convins sau măcar ți-am stârnit curiozitatea, te așteptăm să descoperi Trainingurile de dezvoltare si lucru in echipă marca CODECS pentru acel pas care să facă diferența în creșterea ta profesională și personală. Alegerea îți aparține pe deplin. Noi suntem pregătiți să îți oferim condiții de excelență atât în formarea ta profesională, cât și în ceea ce privește siguranța ta. Accesează întregul Calendar de cursuri și evenimente CODECS.
    Pentru a fi informat cu privire la ofertele și resursele pe care ți le punem la dispoziție, te așteptăm și pe www.facebook.com/CODECSNetwork, pe pagina noastră de LinkedIn https://www.linkedin.com/company/codecs, pe grupurile noastre specializate, în grupul celor care primesc newslettere personalizate nevoilor și intereselor lor, cât și pe Instagram- https://www.instagram.com/codecs_romania/?hl=ro.
    Pentru informațiile de care ai nevoie privitoare la programele CODECS, poți accesa www.codecs.ro. Un consultant CODECS îți stă la dispoziție la numerele de telefon 021.252.51.82/3/4 și la adresa de e-mail sales@codecs.ro