"Management 2 - Marketing si finante" (BZT629) este unul dintre cele 3
module din cadrul
Certificatului Profesional in
Management oferit de
The Open University
Business School din Marea Britanie, care reprezinta un
prestigios program profesional de calificare in domeniul
managementului, avand recunoastere internationala.
BZT629, cu o durata de 6 luni, poate fi studiat si independent, dar
pentru a dobandi Certificatul Profesional in Management, cursantii
trebuie sa parcurga toate cele trei module ale programului: "Management
1 - Oameni si organizatii" (BZT628), "Management 2 - Marketing si
finante" (BZT629) si "Management 3 - Viziunea integrata" (B690).
Managementul este complex si prezinta fatete diferite, printre care
aspectele legate de marketing si cele financiare ocupa un loc
important. Cursul este structurat in doua parti principale - marketing
si finante - pe care le veti parcurge atat secvential, cat si
integrandu-le, asa cum se petrec lucrurile in viata reala de business.
Conceptele de marketing va vor ajuta sa va serviti mai bine clientii,
consumatorii, cumparatorii si celelalte grupuri interesate. Astfel,
veti contribui la cresterea performantelor organizatiei in care
lucrati, indiferent din ce sector este aceasta si indiferent ce pozitie
ocupati in cadrul ei. Apoi, desigur, intelegerea aspectelor financiare
ale organizatiei este la fel de importanta pentru managerii tuturor
tipurilor de organizatii, pentru a fi in stare sa ia deciziile cele mai
judicioase. O buna intelegere a modului in care trebuie gestionati
banii organizatiei este importanta pentru toti managerii.
Obiectivele cursului
- sa va imbogateasca aptitudinile si cunostintele de
marketing si de management finaniar, sporindu-va astfel eficacitatea
manageriala
- sa duca la cresterea contributiei pe care o aveti la
indeplinirea obiectivelor organizatiei in care lucrati, inclusiv a
celor financiare, din perspectiva relatiei cu clientii interni si
externi ai organizatiei si cu celelalte grupuri interesate
- sa va ofere un repertoriu de concepte, idei si tehnici de
marketing si de management financiar
- sa va familiarizeze cu o serie de instrumente necesare
pentru a concepe si realiza produse sau servicii de o valoare
superioara, prin care sa se satisfaca cerintele clientilor si sa se
obtina un avantaj competitiv asupra concurentilor si prin aceasta sa
realizati tintele financiare ale organizatiei.
- sa va ajute sa aplicati aceste concepte, idei si tehnici in
procesul de elaborare a deciziilor si de identificare a unor solutii la
problemele reale in situatiile cu care aveti de-a face in mod obisnuit
Cui se adreseaza cursul
Cursul se adreseza unei categorii largi de persoane, dar este deosebit
de util celor care sunt proaspat promovati pe un post de manager. Este
recomandabil si celor care nu au beneficiat pana acum de o instruire
formala de management si care sunt dornici
sa-si imbunatateasca competenta in domeniul marketingului si
managementului financiar. Cursul se adreseaza si
specialistilor din domeniile tehnic sau stiintific, ori in alte
domenii, care doresc sa-si largeasca baza de cunostinte si
sa-si imbunatateasca perspectivele de cariera. Inscrierea la curs nu
este conditionata de niciun fel de cerinte specifice.
Invatarea manageriala pe baza solutionarii problemelor
Una dintre trasaturile specifice importante ale acestui curs, care il
deosebesc de alte cursuri de management pe care poate le-ati studiat
sau intalnit pana acum, este faptul ca se axeaza in mod explicit pe
solutionarea de probleme reale de management. Abordarea axata pe
solutionarea de probleme imbina dobandirea de cunostinte teoretice cu
aplicarea lor in practica si duce la dezvoltarea gandirii independente,
a capacitatii de analiza critica si de tratare integrata a
tuturor aspectelor legate de identificarea unor solutii
practice.
Continutul cursului
- Principiile marketingului si utilitatea aplicarii acestora
pentru organizatie
- Segmentarea clientilor si crearea unor relatii generatoare
de valoare cu acestia
- Intelegerea si influentarea comportamentului de cumparare
al clientilor
- Mixul de marketing si influenta acestuia asupra
schimburilor ce au loc pe piata
- Managementul informatiilor de marketing si cercetarea de
piata
- Planul de marketing al organizatiei
- Rolul si importanta informatiilor financiare
- Bugetele, planificarea si controlul acestora
- Tehnici de calculare a costurilor produselor si serviciilor
- Elaborarea deciziilor financiare
- Situatiile financiare - contul de venituri si cheltuieli si
bilantul contabil
- Fluxul de numerar si managementul capitalului de lucru
- Analiza si interpretarea situatiilor financiare
- Managementul performantei
Componentele cursului
Materialele de studiu sunt: Ghidul de
curs, manualul cursului denumit Organizatia, clientii si informatia
financiara", volumul Activitati (care reprezinta o componenta esentiala
a cursului intrucat va ofera punctul de pornire in procesul de studiu,
va arata ce anume trebuie sa cititi din curs si ce trebuie sa faceti
saptamana de saptamana) si alte materiale tiparite, Ghidul Managerului
(un compendiu al principalelor idei, concepte si metode de management,
folosite in cursurile programului Certificatului Profesional in
Management), un CD continand Instrumente si tehnici de management".
Indrumarile oferite de tutor. Fiecare
student face parte dintr-o grupa formata din circa15 studenti, care
este condusa de un tutor. Rolul tutorului este sa va ajute si sa va
indrume de-a lungul cursului, folosindu-si propria experienta didactica
si manageriala; tutorii sunt practicieni cu experienta relevanta in
domeniu. Cu tutorul si colegii din grupa in care ati fost repartizat va
veti intalni la cele trei sesiuni tutoriale prevazute de curs,
organizate sambata.
Procesul de evaluare. Cursul BZT628
prevede doua tipuri de evaluare. Primul tip cuprinde l
ucrarile
notate si comentate de tutor (numite LNT-uri) - doua la numar;
al doilea tip cuprinde
lucrarea de final de curs (numita
LFC), evaluata de un grup de tutori special pregatiti in
acest scop. Ambele tipuri de lucrari de evaluare se predau pe cale
electronica; nu se admit predari de lucrari printate pe hartie. Datele
limita la care trebuie sa predati lucrarile le aflati din calendarul
cursului.
Pentru promovarea cursului este obligatoriu ca,
atat la fiecare dintre cele doua LNT-uri, cat si la LFC, sa obtineti
cel putin 40 puncte, pe o scara de la 0 la 100.
Scoala rezidentiala de curs reprezinta un
eveniment cheie al cursului, care aduce valoare intrucat contribuie
hotarator la intelegerea si fixarea materiei. Aceasta scoala va ofera
posibilitatea de a dobandi o imagine integrata asupra cursului, pe baza
unor studii de caz din mediul de business romanesc si international.
Veti face schimb de cunostinte si de idei cu ceilalti colegi,
participand la activitati intensive, organizate pe echipe, in care veti
aplica ceea ce ati invatat in curs. Scoala rezidentiala se desfasoara
pe parcursul unui weekend, intr-o locatie diferita de cea a
tutorialelor. Veti putea alege perioada in care doriti sa participati
la scoala optand pentru una dintre cele doua perioade mentionate in
programul de curs.
De ce aveti nevoie ca sa studiati?
Aveti nevoie de un computer cu acces la internet pentru elaborarea si
predarea lucrarilor de evaluare si pentru a comunica si colabora cu
tutorul si colegii in cadrul unor activitati aplicative.
Pe site-ul CODECS
puteti accesa o serie de resurse si puteti participa la forumurile
grupelor tutoriale (FGT) si forumurile pentru activitati care sunt arii
de discutii online rezervate exclusiv membrilor grupelor de studiu si
tutorilor lor.
Certificare
La absolvirea cursului veti obtine
30 puncte credit in
cadrul programului de Certificat Profesional in Management si
veti primi un document emis de The Open University Business School
atestand promovarea cursului. La solicitarea dumneavoastra expresa
puteti primi si un atestat din partea CODECS privind promovarea
cursului.