Afla toate noutatile!
Aboneaza-te la newsletter!

Adresa e-mail
dezabonare

Aptitudini de lucru in echipa

26 Februarie 2024
    

În ciuda progresului tehnologic, avantajul nostru competitiv rezidă în capacitatea noastră de a munci împreună cu eficacitate.

Simțiți-vă bine și învățați să colaborați și să munciți împreună

Depindem cu toții unii de alții. Tot ce realizăm într-o organizație se datorează efortului colectiv al unor oameni care muncesc împreună. Descoperiți beneficiile colaborării Premisa programului de Training ”Aptitudini de lucru în echipă” este că organizațiile sunt mult mai sănătoase și mai productive dacă relațiile din cadrul lor sunt solide, iar oamenii știu cum să muncească împreună. Într-un mediu atât de interactiv, membrii unei echipe se simt bine împreună, învățând totodată principiile și aptitudinile care îi ajută să comunice, să își rezolve conflictele, să își soluționeze problemele, să își ia deciziile și să mențină un climat social pozitiv.

Moştenirea pe care o lasă în urmă era informației este o cerere crescută pentru comunicare eficace și aptitudini de coordonare. Și nu numai indivizilor li se cere să trieze și să partajeze datele mai bine, ci și echipelor, care în tot mai mare măsură trebuie să gestioneze și să coordoneze sarcini prea mari pentru o singură persoană sau chiar pentru un departament. Noul mediu de muncă — cu echipele sale virtuale, cu multiculturalismul său divers, cu păienjenişul de complexități tehnologice și organizaționale, cu structurile complicate și cu ritmul rapid al schimbărilor care se petrec atât în interior, cât și în exterior — impune să existe capacitatea de a colabora și comunica efectiv cu ceilalți la un nivel nemaiîntâlnit până acum, atât în plan individual, cât și colectiv. Programul de față, intitulat Aptitudini pentru lucrul în echipa de înaltă performanță, va aduce echipele de lucru la un nou nivel al colaborării, al comunicării și al efortului în echipă, pe măsură ce vor învăța cum să muncească mai eficace la nivelul fiecărui membru individual, să comunice cu mai multă sensibilitate la nivel interpersonal și să colaboreze mai bine ca echipe. Programul le va pregăti astfel să prospere în dinamicul univers de muncă al zilei de azi, cu cerințele sale crescânde în materie de partajare a informației, de comunicare și de coordonare.
Recomandarea noastră este ca echipele să parcurgă împreună acest program, sub forma unei singure unități de muncă, și nu la nivel de persoane individuale sau de mici grupuri fragmentare. În planul cimentării echipei, eficiența acestor module este semnificativă, dat fiind că reuneşte echipele în jurul unor probleme comune.
Putem vorbi oricât despre ideea ca echipele să lucreze împreună — acest program le arată însă cum să facă acest lucru, în mod practic, atunci când oamenii exersează cum să-și ofere unul celuilalt feedback, utilizează modele de luare a deciziilor, dezbat concepte, se îndrumă reciproc în aplicarea aptitudinilor de management al timpului și de rezolvare a conflictelor, și rezolvă împreună probleme reale și conflicte reale ale echipei. Nu există nimic care să poată înlocui acest tip de învățare împreună! Modulele din cadrul acestui program pot fi predate secvențial, în ordinea în care apar în program, dar la fel de bine pot să fie parcurse alternativ.
Aceste aptitudini ale lucrului în echipă sunt fundamentale și esențiale pentru succesul echipelor, pe măsură ce ele își asumă mai multă responsabilitate pentru gestionarea părții ce le revine din activitatea organizațională și pentru coordonarea efortului propriu cu cel al altora, din interiorul și din exteriorul organizației. Noi suntem convinși că încrederea se va consolida, rezultatele se vor îmbunătăți și capacitatea echipelor de a face performanță în condiții de concurență acerbă va creşte, pe măsură ce ele asimilează aptitudinile de comunicare și colaborare pe care le-au învățat în cadrul acestui program, și le aplică direct în practica gestionării și a coordonării relațiilor de la locul lor de muncă.

Formatul programului

Programul Aptitudini de lucru în echipă cuprinde șapte module. Fiecare modul conține o serie de exerciții, care înviorează sesiunile de training și asigură aplicarea la locul de muncă a cunoștințelor dobândite. Este un program conceput să fie educativ, și totodată plăcut și dinamic.
Cei care vor parcurge acest program:
  • Vor prețui perspectivele care diferă de cele proprii.
  • Vor ști să asculte și vor înțelege punctele de vedere ale celorlalți.
  • Vor înțelege importanța comunicării în ambele sensuri.
  • Vor accepta să dea și să primească feedback constructiv de la colegii de echipă.
  • Vor ști să abordeze conflictele direct și într-o manieră câștig-câștig.
  • Vor ști să privească lucrurile în profunzime, pentru a diagnostica și îmbunătăți funcționarea reală a echipei.
  • Vor putea să conducă foarte bine o discuție și să ia deciziile eficace.
  • Vor dobândi mai multe aptitudini pentru soluționarea în colectiv a problemelor tehnice.

Modului 1: Comunicarea la nivel de bază

  • Deosebirea percepțiilor și punctelor de vedere ale oamenilor.
  • Elementele de bază ale comunicării față în față.
  • Diferența dintre comunicarea într-un singur sens și comunicare în ambele sensuri.
  • Înțelegerea aptitudinilor de ascultare.
  • Îmbunătățirea aptitudinilor de ascultare activă.

    Modulul 2: Cum dăm și cum primim feedback

  • Ce este feedbackul?
  • Cât de deschis sau de refractar sunteți la a da și a primi feedback?
  • Cum se dă un feedback eficace celor din jur.
  • Cum se primeşte un feedback eficace de la alții.
  • Exersarea primirii și furnizării feedbackului în echipă.
  • Alcătuirea unui plan personal de îmbunătățire a răspunsului la feedbackul primit din partea echipei.

    Modulul 3: Dinamica de grup

  • Ce este dinamica de grup?
  • Discutarea și experimentarea dinamicii de grup.
  • Procesul de grup și conducerea colectivă.
  • Ce puteți face pentru a îmbunătăți aptitudinile de proces al grupului.
  • Evaluarea procesului de grup al echipei.
  • Identificarea modului în care echipa își va îmbunătăți procesul de grup.

    Modulul 4: Lucrarea deciziilor în echipă

  • Barierele din calea luării deciziilor în grup.
  • Metode de luare a deciziilor în grup.
  • Luarea deciziilor prin consens.
  • Utilizarea unui nou model de luare a deciziilor în grup.
  • Moduri în care echipa își poate îmbunătăți procesul de luare a deciziilor.
  • Cine este responsabil pentru luarea deciziilor curente în echipă.
  • Identificarea problemelor decizionale de atac în cadrul echipei.
  • Trecerea la responsabilitățile ideale de lucrare a deciziilor în echipă.

    Modulul 5: Rezolvarea problemelor în echipă

  • Dificultățile specifice rezolvării problemelor în grup.
  • Definiție practică pentru noțiunea de rezolvarea problemelor.
  • Un model pentru rezolvarea problemelor în grup și cum trebuie să fie utilizat acesta.
  • Cum se face un brainstorming creativ.
  • Folosirea diagramelor de tip cauză- efect pentru analizarea problemelor.
  • Gradul de pregătire al echipei pentru rezolvarea eficace a problemelor.
  • Domeniile de soluționare a problemelor în care echipa poate obține îmbunătățiri.

    Modulul 6: Soluționarea conflictelor

  • Definiția conflictelor distructive și cum se pot evita acestea.
  • Cele cinci stiluri manageriale de abordare a conflictelor.
  • Folosirea unui model care ajută la alegerea răspunsului la o situație potențial conflictuală.
  • Evaluarea stilului uzual de abordare a conflictului.
  • Exersarea modelului în trei pași pentru soluționarea conflictului.
  • Schimbarea stilului de abordare a conflictelor și îmbunătățirea modului de tratare a conflictelor curente.

    Modulul 7: Time management

  • Cum vă utilizați în prezent timpul pe care îl aveți?
  • Barierele care împiedică o mai bună gestionare a timpului.
  • Diferența dintre "important” și “urgent” și cum se poate planifica timpul pentru lucruri importante.
  • Stabilirea unor obiective profesionale pentru o mai bună gestionare a utilizării timpului.
  • Abordarea sistematică a gestionării evenimentelor cotidiene.
    Dacă te-am convins sau măcar ți-am stârnit curiozitatea, te așteptăm să descoperi Trainingurile de dezvoltare si lucru in echipă marca CODECS pentru acel pas care să facă diferența în creșterea ta profesională și personală. Alegerea îți aparține pe deplin. Noi suntem pregătiți să îți oferim condiții de excelență atât în formarea ta profesională, cât și în ceea ce privește siguranța ta. Accesează întregul Calendar de cursuri și evenimente CODECS.

    Pentru informațiile de care ai nevoie privitoare la programele CODECS, poți accesa www.codecs.ro. Un consultant CODECS îți stă la dispoziție la numerele de telefon 021.252.51.82/3/4 și la adresa de e-mail sales@codecs.ro