Afla toate noutatile!
Aboneaza-te la newsletter!

Adresa e-mail
dezabonare

Lean Six Sigma Green Belt | 23-24 si 27-29 aprilie

23 Martie 2015
    

In perioada 23-24 si 27-29 aprilie CODECS organizeaza in Bucuresti cursul Lean Six Sigma Green Belt.


OBIECTIV

Prin prezentari interactive, exercitii practice, activitati de grup, simulari si exemple concrete acest curs isi propune o intelegere aprofundata si corecta a elementelor fundamentale si a principiilor de baza ale metodologiei Lean Six Sigma. La finalul cursului participantii vor fi in masura sa:

  • Inteleaga si sa explice beneficiile metodologiei Lean Six Sigma si a abordarii structurate pe etape DMAIC
  • Aplice principiile de baza ale metodologiei, precum si instrumentele aferente fiecarei etape
  • Propuna, demareze si conduca cu succes proiecte concrete de optimizare a unor procese.

 

CUI SE ADRESEAZA CURSUL

Cursul este destinat managerilor sau proprietarilor de procese din conducerea executiva, sefilor de departamente - care au sarcina de a mentine performantele proceselor in care sunt implicati si de a veghea la ameliorarea lor continua, colaboratorilor in situatia de a conduce un proiect pe termen scurt, pentru a aprecia daca LSS este recomandabila, expertilor sau specialistilor din procese invitati sa participe in cadrul sesiunilor de rezolvare a problemelor si de ameliorare a performantelor proceselor din cadrul departamentelor lor.
Cursul este destinat tuturor celor interesati in optimizarea proceselor, din orice domeniu de activitate, din organizatii care au inceput sau au in plan inceperea unui program Lean Six Sigma. Lean Six Sigma NU este aplicabila doar in productie, ci oriunde se intâmpla procese, adica peste tot, in orice fel de organizatii.

Conditii de acces: nu.

 

CONTINUTUL CURSULUI

Cursul are ca obiectiv transferul de competente pentru insusirea cunostintelor teoretice de baza si generale initiale, precum si a competentelor generale si specifice referitoare la:

  • managementul proceselor (organizarea locului de munca, identificarea tendintelor de variatia a procesului si a cerintelor clientului, proiectarea metodelor de analiza si imbunatatire a procesului, imbunatatirea procesului, dezvoltarea sistemului intern de imbunatatire continua a proceselor)
  • competentele fundamentale: dezvoltare personala continua, rezolvarea problemelor, comunicarea informatiilor necesare pentru imbunatatirea proceselor.
  • identificarea oportunitatilor de ameliorare a proceselor in cadrul propriilor organizatii
  • utilizarea unui vocabular comun (standard) propriu metodologiei Lean Six Sigma si intelegerea principiilor fundamentale ale abordarii DMAIC, cu scopul de a contribui la rezolvarea problemelor si la ameliorarea proceselor.
  • lucrul in echipa, utilizind principalele instrumente ale metodologiei Lean Six Sigma.


Principalele activitati din cadrul simularii procesului tranzactional sunt:

  • Identificarea principiilor abordarii DMAIC si ale metodologiei Lean Six Sigma precum si a principalelor instrumente de baza ale acesteia, in concordanta cu Standardele ISO 13053-1/2011 si ISO 13053-2/2011 si respectând continutul curiculei recomandate de catre International Association for Six Sigma Certification (IASSC)
  • Elemente de minimizare a rezistentei la schimbare si de comunicare eficienta in cadrul echipei

Evidentierea, in fiecare faza a metodologiei, a celor mai importante instrumente utilizate:

1) Definire

a) Initiere in Six Sigma
     i) Semnificatia Six Sigma
     ii) Istoric Six Sigma & Imbunatatire Continua
     iii) Livrabile ale unui Proiect Six Sigma
     iv) Strategii de Rezolvare a Problemelor Y = f(x)
     v) Vocea Clientului, Afecerii si Angajatilor Employee
     vi) Roluri si responsabilitati Six Sigma
b) Fundamentele Six Sigma
     i) Definirea unui Proces
     ii) Cracteristice Critice pentru Calitate (CTQ)
     iii) Costul Slabei Calitati (COPQ)
     iv) Analiza Pareto (regula 80:20)
     v) Metrice Six Sigma de Baza, incluzând DPU, DPMO, FTY, RTY Durata Ciclului,
c) Selectarea Proiectelor Six Sigma
     i) Intocmirea Cazului de Afaceri si a Diagramei Proiectului
     ii) Identificarea Metricelor Proiectului
     iii) Evaluarea Financiara si Captarea Beneficiilor
d) Organizatia Lean
     i) Intelegerea Lean
     ii) Istoricul Lean
     iii) Lean & Six Sigma
     iv) Cele sapte elemente ale risipei: Supraproductia, Corectarea, Stocurile, Miscarea, Supraprocesarea, Transportul, Asteptarea.
     v) 5S: Curata, Sorteaza, Ordoneaza, Standardizeaza, Sustine

2) Masurare

a) Definirea Procesului
     i) Diagrama Cauza & Efect/ Fishbone
     ii) Maparea Procesului, SIPOC, Harta Fluxului Valorii
     iii) X-Y Diagrame X+Y
     iv) Analiya Modurilor de Esuare si a Efectelor Acestora (FMEA)
b) Statistici Six Sigma
     i) Statistici de Baza
     ii) Statistici Descriptive
     iii) Distributii Normale si Normalitate
     iv) Analiza Grafica
c) Analiza Sistemului de Masura (MSA)
     i) Precizie si Exactitate
     ii) Deviatie, Liniaritate & Stabilitate
     iii) Gage Repeatabilitate & Reproductibilitate
     iv) MSA pentru Variabile si Atributive
d) Capabilitatea Procesului

     i) Analiza Capabilitatii
     ii) Conceptul de Stabilitate
     iii) Capabilitate pentru Date Atributive si Discrete
     iv) Tehnici de Monitorizare

3) Analiza

a) Forme de Variatie
     i) Analiya Multi-vari
     ii) Clase de Distributie
b) Statistica Inferentiala
     i) Intelegera Inductiei
     ii) Tehnici de Esantionare
     iii) Teorema Limitei Centrale
c) Testarea Ipotezelor
     i) Concepte Generale si Scopul Testarii Ipotezelor
     ii) Seminificatie: Practic vs. Statistic
     iii) Riscuri; Alpha & Beta
     iv) Tipuri de Testare a Ipotezelor
d) Testarea Ipotezelor cu Date Normale
     i) 1 & 2 sample t-tests
     ii) 1 sample variance
     iii) One Way ANOVA: Incluzând Test pentru Variatie Egala, Testarea Normalitatii, Calculul Marimii Esantionului, efectuarea testelor si interpretarea rezultatelor
e) Testarea Ipotezelor cu Date Non-Normale
     i) Mann-Whitney
     ii) Kruskal-Wallis
     iii) Mood’s Median
     iv) Friedman
     v) 1 Sample Sign
     vi) 1 Sample Wilcoxon
     vii) One and Two Sample Proportion
     viii) Chi-Squared (Contingency Tables): Incluzând Test pentru Variatie Egala, Testarea Normalitatii, Calculul Marimii Esantionului, efectuarea testelor si interpretarea rezultatelor

4) Imbunatatire

a) Regresie Liniara Simpla
     i) Corelatii
     ii) Ecuatii de Regresie
     iii) Analiza Reziduala
b) Regresie Liniara Multipla
     i) Regresie Non-Liniara
     ii) Regresie Liniara Multipla
     iii) Intervale de Incredere si Predictie
     iv) Analiza Reziduala
     v) Transformari de Date, Box Cox

5) Control

a) Controale Lean
     i) Metode de Control pentru 5S
     ii) Kanban
     iii) Poka-Yoke (Mistake Proofing)
b) Controlul Statistic al Proceselor (SPC)
     i) Colectarea Datelor pentru SPC
     ii) I-MR Chart
     iii) Xbar-R Chart
     iv) U Chart
     v) P Chart
     vi) NP Chart
     vii) X-S chart
     viii) CumSum Chart
     ix) EWMA Chart
     x) Structura unui Control Chart
c) Planuri de Control Six Sigma
     i) Analiza Cost/Beneficiu
     ii) Elemente ala Planului de Control
     iii) Elemente ala Planului de Raspuns
 

DURATA CURSULUI

Cursul se desfasoara pe durata a 5 zile, cu un total de 35 ore (40 de ore inclusiv pauze), conform agendei.


CERTIFICARE

Participantilor li se acorda certificate eliberate de o institutie acreditata de International Association for Six Sigma Certification SUA (CODECS - Accredited Training Organization) si semnate de un trainer acreditat international de catre IASSC.
 

  • Pret: 690 Euro + TVA / participant  500 Euro + TVA / participant
  • Locatie: Centrul de Training CODECS


Programul va fi sustinut de Ion Teohari, Lean Six Sigma International Certified Black Belt si IASSC Accredited Training Associate

Inginer in electronica si telecomunicatii, Ion Teohari este consultant in optimizare organizationala, avand o experienta de peste 10 ani atat in proiecte Lean Six Sigma cat si in training.

Dupa o perioada de preocupari strict tehnice ca inginer de sistem in Centrul de Calcul al Institutului de Meteorologie si Hidrologie, a trecut, incepand cu 1991 in domeniul privat, activand timp de 8 ani ca Sales Manager in cadrul Net Consulting, una dintre cele mai importante firme de comercializare tehnica de calcul si comunicatii. A urmat, intre 1999 si 2006, activitatea de consultanta specializata IT&C, in calitate de Country Manager Romania pentru Meta Group Inc. USA, numarul doi mondial in consultanta IT&C in acea perioada.

Zonele de specializare si expertiza sunt: Lean Six Sigma Professional Training, Continuous Performance Improvement, Change Management/Transformational Leadership, Business Process Management, Project Management si IT&C Sales. Printre domeniile in care a dezvoltat proiecte de optimizare si programe complexe de training se numara institutiile bancare, companiile FMCG, industria farmaceutica, sistemul de sanatate publica, etc.