Mituri si Realitati in Management

29 Noiembrie 2021
    

#BackToTheRealManagement:
Mituri și Realități în Management

Atunci când vorbim de management, vorbim și de foarte multe mituri. Iar dacă vorbim de a fi un manager bun, atunci, miturile sunt din ce în ce mai numeroase. Chiar și pentru un manager cu experiență, acestea sunt greu de demontat în cheia corectă, cu atât mai mult în cazul unui manager aflat la început de carieră. Așadar, ce este mit și ce este realitate în management?

O întrebare esențială pentru orice manager care își dorește performanță, indiferent de industria în care activează, și pentru care acest rol reprezintă mai mult decât o conjunctură, ci o bază profesională și profesionistă de dezvoltare a sa, a celor cu care lucrează și a organizației din care face parte. Iată mai jos cele mai vehiculate mituri din management și realitatea din spatele lor:

Mitul #1: Managerii își petrec cea mai mare parte a tim-pului fiind implicați în planificarea pe termen lung

Realitatea: Managerii își petrec majoritatea timpului examinând activ, monitorizând și supraveghând operațiunile și proiectele.
Cel mai adesea, toate aceasta iau forma întâlnirilor și discuțiilor informale, precum și rezolvarea micilor conflicte și crize inerente în operațiunile de zi cu zi. Experții spun că managerii care petrec mai mult timp strategizând în loc să execute, de obicei, nu rămân în poziție de management. Pe de altă parte, execuția constantă poate fi un proces extrem de stresant. Caz în care, tot experții recomandă oricărui manager să-și găsească timp din când în când și pentru a face strategii. Acestea sunt importante atât pentru ruperea ritmului rutinei ce devine obositoare și neproductive, cât și pentru reajustarea și optimizarea perspectivei. De aceea, este recomandat să învățați să spuneți și nu pentru a vă elibera timpul necesar pe care să îl alocați gândirii strategice și creației. Poate nu întâmplător Warren Buffett a spus că diferența dintre oamenii de succes și oamenii cu adevărat de succes este „ aproape totul”.

Mitul #2: Managementul presupune să le spui oamenilor ce trebuie să facă

Realitatea: Deși oamenilor le place să aibă în vedere un obiectiv și să-l aprecieze atunci când managerii lor oferă un cadru pentru stabilirea priorităților și alegerea proiectelor strategice, puțini dintre ei reacționează bine la comenzi.
Uneori, a da ordine și a te aștepta ca acestea să fie respectate este un caz imperativ, însă, cu toate acestea, managementul este mult mai mult despre influență decât despre comenzi și ordine.

Mitul #3: Managementul este ordonat și previzibil

Realitatea: Majoritatea proceselor și sarcinilor pe care managerii le supraveghează nu sunt căi simple desfășurate în linie dreaptă.
Într-adevăr, pentru mulți manageri, situațiile și schimbările neașteptate conduc la haos, dar, în management, adevărul este că procesele curate, îngrijite, pure, pas cu pas sunt rare și, și mai rău, deseori, nu sunt adecvate. Adevărul din practică este acela că managerii adună informații pe măsură ce înaintează într-un proces și își ajustează planurile în consecință. Un manager bun este cel care se străduiește să creeze structura, dar care și permite flexibilitate, fiind conștient că niciun model nu se potrivește tuturor situațiilor.

Mitul #4: Managerii buni pot atinge obiectivele chiar și cu o echipă proastă

Realitatea: Da, un manager bun poate face mai mult cu o echipă dată decât orice alt manager. Dar chiar și cei mai mari și mai buni manageri nu pot face minuni dacă membrii echipei nu se potrivesc misiunii, strategiei și culturii organizației. De aceea este imperativ ca orice manager să își aloce timpul necesar angajând și făcându-și echipa după principiul „oamenii potriviți la locul potrivit” și, bineînțeles, având și concentrarea potrivită.
Odată ce un manager procedează astfel, este mult mai ușor pentru o echipă să atingă obiectivele stabilite. De asemenea, acest lucru îl eliberează și pe manager, atât timp cât există încrederea că echipa poate avea performanță fără a fi necesar un proces laborios de monitorizare. Ori, în acest caz, managerul își poate aloca timp și gândirii strategice. Ceea ce, la rândul său, crește probabilitatea ca organizația să-și atingă obiectivele. Se creează astfel, potrivit experților, un „ciclu virtuos” a cărui importanță este critică în management, însă pe care mulți nu reușesc să îl pună în practică, în principal, din cauza lipsei resursei de timp.

Mitul #5: Managerii ar trebui să creeze și să construiască întotdeauna consensul

Realitatea: Da, spun hotărâți experții. Atunci când este posibil, consensul este un lucru bun. Dar, în același timp, este și un lucru foarte rar.
Marii manageri ai lumii spun că managerii trebuie să se înconjoare de oameni care îi împing spre succes. Cu toate acestea, pe măsură ce managerii își extind cercul, devine din ce în ce mai probabil ca opiniile să difere. Și tot experții sunt cei care spun că, deși este bine, de fapt este esențial să culegi opinii divergente, la un moment dat, cineva tot trebuie să decidă. Iar această decizie finală îi revine managerului care uneori trebuie să emită o judecată care-i poate frustra pe cei care nu au pledat pentru acea decizie. Singurul lucru care frustrează mai mult o echipă decât poziția pe care au susținut-o pentru a nu fi adoptată este că nicio poziție nu este luată de conducere.

Descarca: Mituri și Realități în Management



Vrei mai mult pentru cariera ta?
Te invităm să devii profesionist în Management prin Business School Professional, marca CODECS, programul complet de management certificat, în format F2F sau online, in-house sau open, care-ți asigură setul complet de cunoștințe și instrumente pentru a transforma vocația în profesionalism și dezvoltare.

CODECS este compania cu cea mai bogată tradiție și expertiză în domeniul educației de business din România. Din 1993, livrăm programe de pregătire profesională și personală a adulților. Alături de partenerii noștri britanici și americani, am oferit și oferim programe de dezvoltare managerială și de leadership certificate pentru mai bine de 30.000 de cursanti din întreaga țară, profesioniști de top în domeniile lor de activitate din cele mai importante companii și instituții din România.

Până data viitoare,
echipa CODECS