Roadmap de first-time manager:7 pași, mai multe abilități, o singură destinație: succesul!

25 Mai 2021
    

Roadmap de first-time manager:
7 pași, mai multe abilități, o singură destinație: succesul!


Tocmai cei ai fost promovat(ă) și te confrunți acum cu sarcina de a gestiona o echipă întreagă (!!) pentru prima dată. Este o oportunitate pe cât de deosebit de uriașă și de interesantă, pe atât de provocatoare!!
Așa că este de înțeles dacă te simți emoționat(ă), neliniștit(ă). Nu uita. Ai ajuns aici datorită muncii și abilităților tale. Restul, se poate învăța. Și se învață. Noi suntem aici pentru tine în această călătorie și, la începutul ei, te invităm să analizezi și să urmezi pașii de mai jos pentru a naviga între noile tale responsabilități și a deveni acel lider excelent pe care echipa ta îl așteaptă!
  1. Identifică-ți stilul de management

    Cu toții avem idei diferite despre care este cel mai bun stil de management și stil de conducere. Și toți oamenii au nevoie de puțină varietate în ceea ce privește modul în care managerii lor lucrează cu ei. Acordă-ți timp pentru a lua în considerare și a identifica ce tip de stil de management ți se potrivește cel mai bine personalității și muncii tale. Vei fi autoritar? Autocratic? Afiliativ? Democratic? Laissez-faire? Participativ? A avea conștiință de sine pentru a înțelege ce stil de management deții este cel mai eficient și valoros lucru pe care îl poți face atât pentru tine, cât și pentru echipa ta și este o abilitate esențială de conducere pentru a te dezvolta.
  2. Încorporează obiceiurile managerilor de succes

    Dacă vrei să fii un manager de succes, nu se va produce nici din întâmplare și nici la întâmplare. Ai nevoie, ba chiar trebuie să lucrezi pentru asta pentru că simpla promovare la un rol de conducere nu garantează succesul. Managerii de succes sunt eficienți și productivi. Ei sunt cei motivați și inspirați și care pot îi conduce pe ceilalți să realizeze și să atingă tot ce este mai bun. Pentru a deveni un manager de succes, este nevoie să adopți obiceiuri cheie care îți vor permite să îți atingi obiectivele și să scoți în evidență ceea ce este mai bun în ceilalți. De aceea, îți sugerăm să privești asemenea unui șablon obiceiurile altor manageri de succes, pentru că ele le-au permis să prospere în rolurile lor, iar urmărirea lor pot să te facă un manager de succes.
  3. Află mai multe despre arta comunicării eficiente și oferirea feedback-ului

    În noua ta calitate de manager, ar trebui să te obișnuiești cu ideea că vei oferi în mod regulat feedback celorlalți. Învățarea modului cel mai bun de a oferi critici constructive îți va servi pe termen lung. Poate fi tentant să oferi feedback pozitiv doar din teama că îți vei ofensa angajatul sau îl vei face să nu te placă, dar acest lucru îți va dăuna mai degrabă decât te va ajuta. Cea mai proastă alternativă este doar să oferi feedback bun, omițând orice lucru chiar ușor negativ din teama reacției persoanei. De fapt, acest lucru le face tuturor un mare deserviciu. Inclusiv ție. Uneori poate fi greu pentru cineva să audă că face ceva greșit, dar acest lucru îl poate ajuta și să progreseze, încât, mai târziu, să se uite înapoi și să-ți mulțumească pentru asta. În mod similar, comunicarea eficientă este crucială pentru succesul oricărui manager. De aceea, te sfătuim să studiezi cum îți poți articula cel mai bine dorințele, nevoile și frustrările echipei tale. În plus! Nu uita să le spui oamenilor și ce fac bine și să le mulțumești pentru munca lor!
  4. Dezvoltă-ți inteligența emoțională

    Inteligența emoțională reprezintă abilitatea de a identifica și gestiona propriile emoții, precum și emoțiile altora. Aceste abilități includ o serie de cinci principii cheie: conștientizare de sine, autoreglare, motivație, empatie și abilități sociale. Abilitatea de a citi și de a răspunde la inteligența emoțională a colegilor tăi de muncă poate îmbunătăți foarte mult atât comunicarea, cât și productivitatea. Dacă ai control și stabilitate asupra propriilor emoții, acest lucru va ajuta foarte mult comunicarea și rezolvarea, în special în timpul unui conflict. De aceea, ca first-time manager, a venit timpul să îți dezvolți și mai mult această abilitate pentru a putea evalua corect punctele forte ale oamenilor și a gestiona eficient o echipă diversă cu tipuri de personalitate variate și, de cele mai multe ori, opuse.
  5. Asistă-ți angajații în dezvoltarea lor profesională și personală

    Pe lângă a le da angajaților responsabilități, este nevoie să faci un efort și pentru a-i ajuta în propriile lor cariere. Un bun manager este cel care își exprimă interesul pentru succesul și dezvoltarea angajaților săi, mai degrabă decât să se simtă amenințat de realizările lor. La urma urmei, realizările echipei tale se reflectă și asupra ta. Nu câștiga reputația de a fi un șef competitiv. Ascultă mai mult și vorbește mai puțin și arată-i echipei tale că ai încredere în ea pentru a lua decizii importante chiar și atunci când nu ești în preajmă ei pentru a le monitoriza. Pentru a-ți ajuta angajații în dezvoltarea carierei, te sfătuim să stabilești obiective de tip SMART pentru echipa ta și să porți conversații regulate despre obiectivele carierei angajaților tăi atât la nivel profesional, cât și la nivel personal.
  6. Află cum să te autogestionezi

    O parte din gestionarea celorlalți necesită mai întâi posibilitatea de a te autogestiona bine timpul. Dacă amâni să faci acest lucru, atunci întreaga ta echipă va rămâne în urmă. În acest sens, te sfătuim să folosești strategiile de gestionare a timpului pentru a acorda ritmul cu echipa ta și delega responsabilitățile către ea ori de câte ori este adecvat și necesar să faci acest lucru. Asigură-te de asemenea că nu plasezi propriile responsabilități în sarcina altcuiva.
  7. Permite oamenilor să facă greșeli. În limita rațiunii!

    Impactul echipei tale va fi unul stagnant sau limitat în cel mai bun caz dacă nu le permiți angajaților să își asume riscuri și să încerce lucruri noi. Astfel, dacă vrei ca echipa ta să crească rapid, este nevoie să ieși din zona de confort și din plasa de siguranță. Dacă îți dorești ca angajații să își asume riscuri, este nevoie să creezi o paradigmă total diferită pentru frică și eșec. De aceea, este necesar ca echipa ta să înțeleagă că performanța ridicată presupune a te simți confortabil cu riscul și eșecul în succes și că eșecul face parte din creștere și ecuația succesului. Nimeni nu o înțelege de fiecare dată, cu excepția cazului în care fac exact aceleași lucruri exact în aceleași moduri pe care le au mereu. Acesta este un model de stagnare. Este foarte previzibil și nu te va duce nicăieri.
Îți recomandăm să urmărești soluțiile de training, programa pusă la dispoziție de CODECS în cadrul programului său certificat First Time Manager|Management Essentials, precum și alte cursuri și programe care îți permit dezvoltarea ta ca manager. Accesează întregul Calendar de cursuri și evenimente CODECS.
Pentru informații și detalii despre înscrierea la un curs, un consultant îți stă la dispoziție la unul din numerele de telefon: 021.252.51.82 sau prin email la adresa: training@codecs.ro.
Echipa CODECS