Un Sandwich cu de toate

28 Martie 2023
    

Ce este feedbackul de tip sandwich? Avantaje și dezavantaje

Feedback-ul este piatra de temelie a oricărei organizații. Este unul dintre instrumentele care îmbunătățește performanța și stimulează creșterea. Toată lumea, de la angajați la clienți, beneficiază de feedback. Dar, ca în toate lucrurile, feedback-ul poate fi constructiv sau poate fi distructiv.
Știm din experiențța noastră că oferirea de feeddback reprezintă o mare provocare, de aceea, ne-am gândit astăzi să abordăm și să analizăm împreună feedbackul de tip sandwich, ca o metodă pe care managerii o pot folosi pentru a oferi feedback constructiv angajaților.

Ce este feedbackul de tip sandwich și cum pot managerii să îl folosească?

Este tehnica care utilizează două forme de feedback – pozitiv și negativ – pentru a crea un mediu constructiv. Ideea este de a oferi feedback în așa fel încât să se echilibreze comentariile pozitive și negative și fiecare persoană să se simtă auzită și respectată.
Această tehnică poate fi benefică atunci când receptorul de feedback se confruntă cu emoții negative, cum ar fi frustrarea sau furia. Pentru că abordează atât partea pozitivă, cât și negativă, feedbackul de tip sandwich ajută la reducerea stresului și a tensiunii la locul de muncă. Pe lângă reducerea emoțiilor negative, această tehnică este eficientă și pentru creșterea emoțiilor pozitive, cum ar fi recunoștința și entuziasmul. Ideea este de a crea o sesiune de feedback echilibrată și constructivă pentru a ajuta managerii să-și îmbunătățească abilitățile de comunicare și să construiască încrederea cu angajații lor.
În plus, acest tip de feedback poate fi folosit în diferite situații, cum ar fi exerciții de team-building sau sesiuni de coaching. Managerii îl pot folosi pentru a-și ajuta angajații să identifice și să abordeze problemele din stare incipientă, asigurându-se că își pot îmbunătăți performanța și își pot dezvolta continuu abilitățile și abilitățile.
Însă, ca orice metodă, ea nu este perfectă, prezentând și avantaje, și dezavantaje și, pentru a o putea folosi în mod eficient, este nevoie ca orice manager să le cunoască.

REZOLVĂM DILEMA! PRO ȘI CONTRA FEEDBACK DE TIP SANDWICH.

Să începem așadar cu AVANTAJELE! Oferirea de feedback constructiv este esențială pentru creștere și dezvoltare. În plus, poate ajuta oamenii să învețe din greșeli și experiențe. Acestea fiind spuse, feedbackul de tip sandwich ajută la construirea relațiilor și îmbunătățește comunicarea, arătând că managerul înțelege atât aspectele bune, cât și cele rele ale eforturilor unui angajat. De asemenea:
  • Ajută oamenii să-și înțeleagă punctele forte și punctele slabe.
  • Ajută la dezvoltarea obiceiurilor, abilităților și atitudinilor pozitive, adăugând încurajări criticilor. În plus, poate ajuta indivizii să devină și mai responsabili pentru acțiunile lor.
  • Reprezintă un act de grijă și afirmare pozitivă din partea managerului.
  • Poate fi o modalitate excelentă de a te asigura că sentimentele unui membru al echipei nu sunt rănite în timp ce primește feedback.
  • Demonstrează că managerul nu este doar critic, ci recunoaște toate eforturile lor și oferă o analiză holistică.
  • Îi ajută pe manageri să depășească ezitarea în a oferi feedback negativ constructiv.

Unii manageri se simt foarte incomod criticând în mod explicit membrul echipei despre care știu că a făcut eforturi semnificative. Prin folosirea acestui feedback, managerii pot rezolva această problemă rapid, deoarece feedback-ul poartă ambele tonuri și paortă amprenta de încurajare.

Care sunt însă DEZAVANTAJELE feedbackului de tip sandwich?

Poate să nu schimbe întotdeauna comportamentul sau atitudinile membrilor echipei. În schimb, îi poate induce în eroare dacă există o lipsă de claritate. Feedback-ul constructiv poate fi, de asemenea, vătămător și dăunător. Ar trebui administrat prompt pentru a se asigura că este eficient. Prea mult sau prea puțin feedback poate avea consecințe negative.
Poate fi dificil să oferi feedback în mod eficient și, uneori, pare o provocare să oferi critici constructive care sunt atât utile, cât și constructive. La rândul său, poate deveni o cauză de conflict. Este, de asemenea, posibil ca destinatarul să devină mai puțin productiv sau creativ din cauza primirii feedback-ului, deoarece ar putea deveni mai puțin concentrat, mai anxios sau copleșit de feedback-ul negativ.

Poate fi uneori și cauza confuziei. Deoarece remarcile negative sunt centrate în mijlocul unei conversații mai extinse, este posibil ca destinatarul să fie nevoie să evalueze esența mesajului. Dacă au nevoie de ajutor pentru a înțelege sensul observațiilor, creșterea este imposibilă. Eficacitatea depinde în mare măsură de capacitatea membrilor echipei de a înțelege și de a acționa pe baza acestor comentarii.
Dacă se desfășoară eficient, membrul echipei ar putea ieși din întâlnire mai clarificat ca niciodată!

Fie că vorbim de oferirea de feedback sau de oricare altă abilitate care să te ajute în munca ta, așa cum, pe parcursul celor 30 de ani de schimbări în lumea organizațională, ți-am fost alături pentru a traversa cu succes orice provocare și a te susține în dezvoltare, îți suntem alături și acum prin programele noastre de leadership și management gândite și adaptate permanent caracteristicilor momentului. Alegerea îți aparține pe deplin. Noi suntem pregătiți să îți oferim condiții de excelență atât în formarea ta profesională, cât și în ceea ce privește siguranța ta. Accesează întregul calendarul al cursurilor și programelor noastre aici: Pentru a fi informat cu privire la ofertele și resursele pe care ți le punem la dispoziție, te așteptăm și pe Facebook, pe pagina noastră de LinkedIn, pe grupurile noastre specializate, în grupul celor care primesc newslettere personalizate nevoilor și intereselor lor, cât și pe Instagram. Pentru informațiile de care ai nevoie privitoare la programele CODECS, poți accesa www.codecs.ro. Un consultant CODECS îți stă la dispoziție la numerele de telefon 021.252.51.82/3/4 și la adresa de e-mail sales@codecs.ro.

Echipa CODECS