Afla toate noutatile!
Aboneaza-te la newsletter!

Adresa e-mail
dezabonare

Conceptul de Business Counterintelligence

18 Iulie 2016
    

Informatia reprezinta un activ valoros al companiei tale iar intr-un mediu hiper-concurential si internationalizat, este necesar mai mult decat oricand sa iti protejezi propriile informatii impotriva amenintarilor de tipul spionajului economic sau corporativ.
Protejeaza acele programe, informatii si activitati care iti asigura succesul afacerii. Daca compania ta dezvolta tehnologie, te poti astepta ca acea tehnologie si implicit oricare dintre angajatii ce au acces la acea tehnologie sa fie vizati de operatiuni de intelligence. Daca firma ta a investit timp, bani si eforturi pentru dezvoltarea unui produs, protejeaza-ti produsul si tot ceea ce tine de informatiile proprietare, respectiv de acele date care intra sub regimul proprietatii intelectuale si care iti apartin conform legii.

Business counterintelligence (business CI) reprezinta efortul colectiv si organizat menit sa protejeze secretele comerciale, informatiile de proprietate sau informatiile sensibile ale unei companii - denumite si informatii restrictionate - de a fi accesate neautorizat de catre alte entităţi.

Conceptul de contrainformatii in afaceri include toate activitatile legale si preventive intreprinse de o companie, pentru a impiedica sau limita capacitatea entitatilor concurente de a obtine, prin mijloace legale sau ilegale, informatiile restrictionate, pe care aceasta companie le detine. Deci, scopul principal al Business CI este de a proteja informatiile unei companii, respectiv de a impiedica furtul acestora.

In limbajul oamenilor de afaceri, intelligence reprezinta acele informatii care ofera suport decizional si avantaj strategic unei organizatii iar counterintelligence reprezinta acele informatii care pot fi utilizate pentru a apara o organizatie sau interesele sale de o entitate concurenta.
Termenul de Business CI inglobeaza totodata si procesele si instrumentele folosite pentru a detecta, aduna, analiza si valorifica aceste informatii. Raportat la personalul unei companii, conceptul de COUNTERINTELLIGENCE reprezinta masurile si procedurile de care trebuie sa tineti cont pentru a sesiza daca sunteti cumva tinta unor operatiuni de elicitare, recrutare sau furt de informatii, pentru a reusi sa evitati si chiar sa contracarati aceste atacuri, fara a suporta consecinte si prejudicii majore. Daca sunteti depozitarul unor informatii de valoare sau sunteti un factor de decizie, exista posibilitatea/riscul de a deveni tinta unor operatiuni de intelligence care sa urmareasca furtul de informatii sau coruperea/recrutarea dvs.
Pentru toate masurile initiate de o entitate pe linie de intelligence, exista contramasuri de autoprotectie ce se pot aplica eficient pentru a anihila actiunile de acest tip indreptate asupra dvs. sau a companiei. Conditia esentiala a succesului acestor contramasuri este sa sesizati cat mai timpuriu potentiala amenintare.

Categoriile de informatii restrictionate, ce trebuie aparate: Secrete comerciale: toate tipurile de informatii (financiare, de afaceri, stiintifice, tehnice, economice, sau informatii de inginerie, inclusiv modele, planuri, compilatii, dispozitive, formule, modele, prototipuri, metode, tehnici, procese, proceduri, programe, coduri), pentru care: (1) proprietarul a luat masuri rezonabile pentru a le pastra secrete, si (2) au o valoare economica independenta. Informatii de proprietate: informatii care nu sunt disponibile pentru public, au fost dezvoltate de catre titularul si sunt considerate ca fiind proprietatea titularului, dar nu se ridica la nivelul unui secret comercial. Informatii sensibile: informatii care nu sunt destinate publicului, dar nu sunt de proprietate. Acestea pot include date despre personal, orice informatii asupra carora s-a luat decizia sa ramana in interiorul companiei, sa nu fie publicate.

In cele mai multe cazuri aceste categorii de informatii sunt vizate pentru a fi obtinute prin operatiuni de intelligence. In acest context, nivelul de protectie al datelor reprezinta un element cheie care poate descuraja astfel de atacuri. Pentru a exemplifica intr-un mod simplificat cele prezentate, imaginati-va ca informatia de care entitatea concurenta are nevoie si pe care intentioneaza sa o fure, se afla doar in posesia a doua companii. La prima companie informatia este tinuta intr-un safe, iar la a doua companie informatia este tinuta in sertarul unui birou. Pe cine credeti ca va ataca concurenta? In mod similar, un complex de contramasuri, functional si bine articulat reprezinta safe-ul ce protejeaza informatiile firmei dvs. si care, chiar daca teoretic nu este invincibil, este atat de dificil de penetrat incat nu merita efortul, cu atat mai mult cu cat exista si alte companii mult mai vulnerabile pe piata. Plecand de la axioma FBI: „omul este cea mai slaba veriga a unui sistem de securitate”, cursurile si instructajele periodice de Business Counterintelligence sunt necesare, deoarece au menirea de a: - constientiza personalul angajat in raport cu riscurile ce deriva din furtul de informatii, respectiv compania poate suporta pierderi, ce determina reduceri de personal sau in situatiile dramatice inchiderea afacerii; deci angajatii trebuie sa fie constienti ca furtul de informatii din firma ii poate afecta direct, prin pierderea locului de munca; - personalul angajat invata cum sa sesizeze indiciile primare ale unei posibile scurgeri de informatii la locul de munca, sa anunte acest lucru conducerii companiei si chiar sa ia primele masuri eficiente preventive sau de stopare/limitare a furtului.

Utilizand aceasta „unealta” specializata, Business Counterintelligence, va veti convinge de eficienta cu care aceasta va poate proteja informatiile ce tin de afacerea dumneavoastra.

CODECS organizeaza un program BUSINESS COUNTERINTELLIGENCE | SECURITATEA INFORMATIILOR IN AFACERI. Va propunem curs ce este construit ca o calatorie de doua zile, ancorata in realitatea din lumea spionajului si a contraspionajului economic, corporativ.
Participantii vor face primii pasi in descoperirea principiilor si ulterior a metodelor prin care isi pot proteja afacerile si propriile interese.

Mai multe detalii puteti afla in pagina dedicata cursului BUSINESS COUNTERINTELLIGENCE.