#imbunatatirecontinua
Lean Six Sigma
și beneficiile sale cheie pentru orice companie și manager
Măsurarea este primul pas care duce la control și eventual la îmbunătățire. Dacă nu poți măsura ceva, nu poți înțelege. Dacă nu îl poți înțelege, nu îl poți controla. Dacă nu o poți controla, nu o poți îmbunătăți.
Cam așa am putea rezuma pe scurt metodologia de management Lean Six Sigma, cea care permite companiilor să utilizeze datele pentru a elimina defectele din orice proces. Dacă încă mai ai dubii, întrebându-te de ce ar fi nevoie să adopți Six Sigma sau să o înveți, sau, pur și simplu, vrei să capeți o și mai mare claritate cu privire la avantajele sale pentru a o folosi cu eficiență maximă, iată, pe scurt, care sunt beneficiile cheie pe care această metodologie le aduce:
#1: Creșterea loialității clienților
Orice afacere vrea să-și păstreze clienții. Doar acesta este factorul semnificativ în determinarea atât a succesului oricărei companii, cât a înseși existenței sale. Loialitatea și păstrarea clienților vin numai ca rezultat al nivelurilor ridicate de satisfacție a clienților. Statisticile arată că, printre principalele motive invocate de majoritatea clienților care nu se întorc la serviciile unei companii, se numără nemulțumirea față de experiență și atitudinea angajaților. Și, ironia tristă a acestui lucru este că, cel mai adesea, o companie nici măcar nu va ști că are un client nemulțumit, pentru că, pur și simplu, acesta va merge către altă companie. Implementarea Six Sigma reduce riscul ca o companie să aibă clienți nemulțumiți, pentru că, odată ce instruirea angajaților este finalizată, puține experiențe ar trebui să fie în afara specificațiilor.
#2: Managementul timpului
Folosirea Six Sigma poate ajuta angajații să își gestioneze timpul în mod eficient, de aici, rezultând o afacere mai eficientă și angajați mai productivi. Utilizatorilor li se cere să stabilească obiective SMART și apoi să aplice principiile de date ale Six Sigma la aceste obiective. Acest lucru se realizează analizând trei domenii cheie; învăţare, performanţă şi îndeplinire.
Spre exemplu, în timpul învățării, un practicant de Six Sigma s-ar putea întreba cât de des întreruperile sale îl îndepărtează de sarcina pe care o are și câte dintre aceste întreruperi îi necesită atenția?
În mod similar, în ceea ce privește performanța, angajații pot lua în considerare modul în care practicile lor îi ajută să-și atingă obiectivele profesionale. Ei își pot crea apoi un plan de acțiune, al cărui rezultat poate fi o eficiență cu până la 30% mai mare, precum și creșterea nivelului de well-being datorită faptului că pot realiza un echilibru mai bun între viața profesională și viața privată.
#3: Reducerea timpilor de ciclu de proiect
Din păcate, majoritatea proiectelor la care se angajează companiile ajung să se extindă dincolo de termenul limită inițial. Adesea, aceasta se întâmplă pentru că există modificări în domeniul de aplicare al proiectului sau există o schimbare în politica de management. Prin utilizarea Six Sigma, o companie poate forma o echipă de angajați cu experiență de la toate nivelurile din cadrul organizației și din fiecare departament funcțional. Această echipă are apoi sarcina de a identifica factorii care ar putea afecta negativ proiectul, ducând la cicluri lungi și să găsească soluții la aceste probleme potențiale. Six Sigma permite crearea unor timpi de ciclu mai scurti pentru proiecte și respectarea programului asumat cu până la 35%.
#4: Motivația angajaților
Fiecare companie, dacă este destinată să reușească, are nevoie ca angajații săi să acționeze în mod eficient și performant. Ori, pentru ca ei să facă acest lucru trebuie să existe suficientă motivație. Datele arată că organizațiile dispuse să se implice pe deplin în relația cu angajații lor au înregistrat în mod constant creșteri ale productivității cu 25-50%. În acest sens, partajarea instrumentelor și tehnicilor de rezolvare a problemelor prin Six Sigma permite dezvoltarea angajaților și contribuie la crearea sistemelor și a climatului de motivare a angajaților.
NU RATA WEBINARUL GRATUIT ÎMBUNĂTĂȚIRE CONTINUĂ - OPTIMIZAREA PROCESELOR CU LEAN SIX SIGMA- 11 IANUARIE 2022, ORA 18.00!
#5: Planificare strategică
Six Sigma poate juca un rol esențial în orice viziune strategică. Odată ce o companie și-a creat declarația de misiune și a efectuat o analiză SWOT, atunci, Six Sigma o poate ajuta să se concentreze asupra zonelor ce necesită îmbunătățire.
Spre exemplu, dacă strategia de afaceri a unei companii se bazează pe a fi un lider de piață în ceea ce privește costurile, atunci, Six Sigma poate fi folosit pentru a îmbunătăți procesele interne, a crește randamentele, a elimina complexitatea inutilă și a obține sau menține acorduri cu furnizorii cu cel mai mic cost. De fapt, oricare ar fi strategia unei companii, Six Sigma poate ajuta o companie să fie cea mai bună în ceea ce face.
#6: Managementul lanțului de aprovizionare
Scopul Six Sigma este de a avea o rată a defectelor mai mică de până la 3,4 pe milion. În orice companie, furnizorii au o influență majoră asupra îndeplinirii acestui obiectiv. În acest sens, este indicată folosirea Six Sigma pentru a reduce numărul de furnizori pe care îl are compania, deoarece acest lucru reduce, la rândul său, riscul de defecte.
De asemenea, este important să se știe dacă furnizorul intenționează să implementeze vreo modificare, pentru că oricare ar fi ea va avea efecte în valuri asupra tuturor aspectelor implicate. Cele mai de succes companii își conduc îmbunătățirile prin Six Sigma cât mai departe posibil în cadrul lanțului de aprovizionare.
#BONUS
Lean Six Sigma și beneficiile sale directe pentru manageri!
Să nu cădem în capcana de a ne lăsa...seduși doar de aspectele statistice ale lui Lean Six Sigma!
Este nevoie să știm și să luăm în calcul că această metodologie caracterizează și potențează leadershipul de tip servant. Astfel, managerii servesc echipa prin furnizarea de proceduri de operare standard, îmbunătățirea metodelor de lucru și asigurarea că rapoartele directe sunt angajate față de obiectivele echipei și ale organizației.
În plus, orice manager este însărcinat cu responsabilitatea de a se autogestiona și de a-i gestiona pe ceilalți. De aceea, trecerea de la un contributor individual la un rol managerial poate fi descurajantă. În calitate de manager sau manager aspirant, este esențial să știi de ce au nevoie subordonații tăi direcți pentru a-și face treaba cu succes. Ori, aici, intervine necesitatea Lean Six Sigma sau, mai precis, următoarele avantaje pe care ea ți le aduce:
- Direcție clară și focalizare
- Îmbunătățirea definirii problemei
- Claritatea rolului
- Metode standardizate de lucru
- Îmbunătățirea performanței
Dacă te-am convins sau măcar ți-am stârnit curiozitatea, te așteptăm să descoperi Lean Six Sigma Series marca CODECS pentru acel pas care să facă diferența în creșterea ta profesională și personală. Alegerea îți aparține pe deplin. Noi suntem pregătiți să îți oferim condiții de excelență atât în formarea ta profesională, cât și în ceea ce privește siguranța ta.
Accesează întregul Calendar de cursuri și evenimente CODECS.
Pentru a fi informat cu privire la ofertele și resursele pe care ți le punem la dispoziție, te așteptăm și pe www.facebook.com/CODECSNetwork, pe pagina noastră de LinkedIn https://www.linkedin.com/company/codecs, pe grupurile noastre specializate, în grupul celor care primesc newslettere personalizate nevoilor și intereselor lor, cât și pe Instagram- https://www.instagram.com/codecs_romania/?hl=ro.
Pentru informațiile de care ai nevoie privitoare la programele CODECS, poți accesa www.codecs.ro. Un consultant CODECS îți stă la dispoziție la numerele de telefon 021.252.51.82/3/4 și la adresa de e-mail sales@codecs.ro.
Echipa CODECS