Afla toate noutatile!
Aboneaza-te la newsletter!

Adresa e-mail
dezabonare

Solutii de management la probleme de management! Rezolva problemele prin metoda 8D!

13 Iulie 2022
    

Zilnic, ca manager te confrunți cu o multitudine de probleme, care au nevoie să fie rezolvate rapid și bine. Nu este deloc ușor să găsești mereu soluția potrivită, de aceea, este bine să te bazezi pe metodologii care să te susțină. Una dintre ele este 8D sau procesul celor 8 discipline, o metodă de rezolvare a problemelor orientată spre echipă și structurată, utilizată în principal pentru a identifica, corecta și elimina problemele recurente.
Această metodă a fost folosită prima dată și standardizată de Guvernul SUA în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, fiind ulterior îmbunătățită și popularizată la începutul anilor '90 de către Ford Motor Company. Ford a completat modelul adaugand disciplina „0” – “Planificarea
În prezent, 8D a devenit un standard în multe industrii ca soluție la probleme, proces intern de solicitare a acțiunilor corective (CAR) și ca proces de solicitare a acțiunii corective a furnizorului (SCAR).

Ce are această metodă atât de special?
Se concentrează pe originea problemei prin determinarea cauzelor fundamentale și stabilirea acțiunilor corective și preventive permanente, urmărind un proces sistematic în 8 pași cu instrumente de bază integrate de rezolvare a problemelor.

Iată ce ai nevoie să faci și cum te poate ajuta:

D1- Stabilește echipa

Formează un grup mic de oameni cu cunoștințe despre proces și/sau produs, timp alocat, autoritate și abilități în disciplinele tehnice necesare pentru a rezolva problema și a implementa acțiuni corective și, împreună cu ei, parcurge următorii pași:
  • examinează problema sau oportunitatea de îmbunătățire
  • examinează prioritățile, domeniul de aplicare și complexitatea
  • identifică dacă este nevoie de o echipă
  • identifică membrii echipei și stabiliți echipa
  • nominalizează un lider de echipă și unul de proiect
  • stabilește liniile directoare de bază ale echipei
  • ia în considerare exercițiile de teambuilding

D2 Descrie problema:

Ea poate fi internă sau externă. În această etapă, ai nevoie să identifici „ce este în neregulă cu ce” și să detaliezi problema în termeni cuantificabili. Aceasta înseamnă să elaborezi:
  • enunțare clară a problemei
  • descriere a problemei folosind matricea „IS – IS NOT”
  • diagramă a procesului și identifică etapele critice ale procesului în raport cu descrierea problemei
  • hartă a variabilelor de proces pentru a identifica cauzele posibile
Și să stabilești dacă această problemă descrie o situație de tip „e ceva schimbat” sau „nu s-a întâmplat niciodată”, precum și un plan de proiect la nivel înalt, inclusiv repere, scopuri și obiective ale proiectului

D3 Dezvoltă acțiuni de izolare intermediare

Adică să definești, să verifici și să implementezi acțiuni de izolare intermediare pentru a izola efectele problemei de orice client intern și/sau extern până când sunt implementate acțiuni corective sau preventive permanente. În acest sens:
  • definește potențiala acțiune de izolare intermediară
  • verifică eficacitatea potențialei acțiuni de izolare interimare
  • selectează și implementează acțiunea de izolare interimară
  • validează eficacitatea acțiunii de izolare interimare implementate cu clientul

D4 Definește și verifică cauzele principale și punctele de evacuare

Aceasta presupune să izolezi și să verifici cauza principală testând fiecare teorie a cauzei principale cu descrierea problemei și datele de testare. În acest sens:
  • izolează și verifică locul din proces în care efectul cauzei principale ar fi putut fi detectat
  • și conținut, dar nu a fost
  • stabilește orice planuri suplimentare de colectare a datelor necesare pentru a afla mai multe despre problemă și/sau despre posibilele cauze
  • utilizează harta variabilelor de proces pe care ai creat-o anterior pentru a identifica cea mai probabilă cauză
  • izolează și verificcă cea mai probabilă cauză, testând fiecare teorie a cauzei de origine în raport cu descrierea problemei și cu datele colectate
  • izolează și verifică locul din proces în care efectul cauzei principale ar fi putut fi detectat și conținut, dar nu a fost (punctul de evacuare)

D5 Alege și verifică acțiunile corective permanente:

selectează cele mai bune acțiuni corective permanente pentru a elimina cauza principală și a aborda punctul de evadare în proces. În acest sens:
  • verifică dacă ambele decizii vor avea succes atunci când sunt implementate și nu vor provoca efecte nedorite
  • dezvoltă soluții pentru a elimina cauza principală
  • dezvoltă soluții pentru a aborda punctul sau punctele de evacuare
  • selectează cea mai bună soluție pentru a elimina cauza principală
  • selectează cea mai bună soluție (sau soluții) pentru a aborda punctul (sau punctele) de evacuare
  • verifică eficacitatea soluțiilor selectate
  • verifică că soluțiile selectate nu provoacă efecte nedorite

    D6 Implementarea și validarea acțiunilor corective permanente:

    Planifică și implementează acțiunile corective permanente selectate și elimină acțiunea de izolare intermediară și monitorizează rezultatele pe termen lung. În acest sens:
  • implementează cea mai bună soluție pentru a elimina cauza principală
  • implementează cea mai bună soluție (sau soluții) pentru a aborda punctul(sau punctele) de evacuare
  • validează eficacitatea soluțiilor implementate din perspectiva clientului
  • monitorizează eficacitatea soluțiilor implementate și asigură-te că acestea nu provoacă efecte nedorite
  • elimină acțiunea de izolare intermediară

    D7 Prevenirea recurenței:

    Modifică sistemele necesare, inclusiv politicile, metodele și procedurile, pentru a preveni reapariția problemei și a altora similare. Aceasta presupune:
    • identificarea oportunităților de îmbunătățire și standardizare a sistemelor, politicilor, metodelor și procedurilor pentru problema actuală
    • identificarea oportunităților de îmbunătățire și standardizare a sistemelor, politicilor, metodelor și procedurilor pentru probleme similare

    D8 Recunoaște contribuția echipei și contribuțiile individuale:

    Finalizează experiența echipei și recunoaște cât mai deschis atât contribuțiile echipei, cât și cele individuale:
    • efectuează o revizuire finală a proiectului de rezolvare a problemelor
    • finalizează și arhivează documentația proiectului
    • recunoaște succesul echipei și contribuțiile individuale
    • captează lecțiile învățate și integrează descoperirile în procesul de rezolvare a problemelor 8D
    • recompensează și sărbătorește

    Fie că ești la început de drum în management sau ai deja ani de experiență, te așteptăm să îți dezvolți cariera alături de noi. Și nu uita! Vara aceasta, poate fi vara carierei tale în care să îți duci abilitățile manageriale la un alt nivel.
    Te așteptăm la cursurile și programele noastre de management pentru acel pas care să facă diferența în creșterea ta profesională și personală. Alegerea îți aparține pe deplin. Noi suntem pregătiți să îți oferim condiții de excelență atât în formarea ta profesională, cât și în ceea ce privește siguranța ta.
    Accesează întregul calendarul al Școlii noastre de vară aici: https://www.codecs.ro/stiri/vara-carierei-tale--provocare--invatare--networking- Pentru a fi informat cu privire la ofertele și resursele pe care ți le punem la dispoziție, te așteptăm și pe www.facebook.com/CODECSNetwork, pe pagina noastră de LinkedIn- https://www.linkedin.com/company/codecs, pe grupurile noastre specializate, în grupul celor care primesc newslettere personalizate nevoilor și intereselor lor, cât și pe Instagram- https://www.instagram.com/codecs_romania/?hl=ro.

    Un consultant CODECS îți stă la dispoziție la numerele de telefon 021.252.51.82/3/4 și la adresa de e-mail sales@codecs.ro.

    Echipa CODECS