Afla toate noutatile!
Aboneaza-te la newsletter!

Adresa e-mail
dezabonare

7 moduri dovedite in care Lean Six Sigma duce la cresterea unui business

29 August 2023
    

7 moduri dovedite în care Lean Six Sigma duce la creșterea unui business

Intenționezi să lansezi un produs sau un serviciu nou. De la strategia de promovare și până la transmiterea invitațiilor la evenimentul de lansare, totul este pregătit ca lansarea să fie un succes. Și...lansezi produsul. Totul este un succes și toată lumea este încântată. Apoi...pe măsură ce promovarea înaintează, începi să primești plângeri din partea clienților cu privire la defecte produsului sau serviciului. Marca ta acumulează o reputație proastă. În cele din urmă, ești nevoit să pui punct noului produs sau serviciu.
Ei bine, toate acestea nu s-ar fi întâmplat dacă ai fi implementat Lean Six Sigma sau ai fi acordat atenție îmbunătățirii calității produsului/ serviciului tău.
Așadar, se impune să vedem ce înseamnă Lean Six Sigma și cum te poate ajuta ea în afacere!
Lean Six Sigma este metodologia folosită pentru a minimiza defectele și erorile și pentru a îmbunătăți procesul. Ea este unul dintre cele mai puternice cadre pentru a dezvolta produse și servicii mai bune. La rândul său, această metodologie, poate fi împărțită în două subdivizii:

1. DMAIC- Definește, Măsoară, Analizează, Îmbunătățește și Controlează

Și

2. DMADV- Definește, Măsoară, Analizează, Proiectează și Verifică


Iată care sunt cele 7 moduri sigure prin care metodologia Lean Six Sigma îți poate accelera creșterea afacerii și companiei tale:

1. Lean Six Sigma îmbunătățește satisfacția clienților

Cele mai recente cercetări arată cum companiile care o implementează generează un ROI cu 40% mai mare în comparație cu cele care adoptă alte metodologii. Pentru că această metodologie se concentrează pe eliminarea defectelor, clienții tăi primesc un produs/ serviciu impecabil și o experiență excelentă a produsului/ serviciului. Fapt care îmbunătățește satisfacția clienților. Dacă poți oferi în mod constant o experiență excelentă de produs/ serviciu, îți poți transforma noii clienți în clienți fideli. În plus, toți acești clienți mulțumiți servesc la rândul lor ca susținători ai mărcii, împărtășind lumii experiența lor pozitivă cu produsul/serviciile tale.

2. Lean Six Sigma reduce costul operațional

Unul dintre cele mai rele lucruri legate de procesele defecte este că te costă bani. Cu toleranță 0 pentru procesele și produsele defecte, Lean Six Sigma reduce drastic numărul de defecte la 3,4 defecte per milion de oportunități! Aceasta înseamnă că tu vei cheltui mai puține resurse pentru remedierea erorilor. Mai puține unități de produs defecte se traduc, de asemenea, prin mai puține pierderi. Combină asta cu îmbunătățirea calității generale și venituri mai mari și vei câștiga mai mult și vei cheltui mai puțin.

3. Lean Six Sigma crește productivitatea

Gestionarea timpului și a resurselor este absolut esențială pentru creșterea productivității. Gestionarea eficientă a resurselor, în special, atunci când ai o forță de muncă mare, răspândită în diferite zone geografice, poate fi o provocare descurajantă. Poți depăși această provocare prin Lean Six Sigma, pentru că ea se concentrează pe valori precum timpul petrecut în activități. Acest lucru te ajută să identifici cei mai mari factori ucigași ai productivității, care au un impact negativ asupra productivității.

4. Lean Six Sigma generează management eficient al timpului

Într-un mediu Lean Six Sigma, angajații stabilesc obiective SMART. Adică, Specifice, Măsurabile, Accesibile, Relevante și în Timp. Astfel, angajații încep să-și analizeze critic activitățile de zi cu zi și să le identifice pe acelea consumatoare de timp. Aceasta le permite să țină la distanță distragerile și să rămână concentrați asupra obiectivului, gestionându-și timpul mai eficient.

5. Lean Six Sigma minimizează timpul ciclului de viață al proiectului

Alături de domeniul de aplicare și cost, timpul reprezintă una dintre cele trei constrângeri cheie ale triunghiului managementului de proiect. Cu cât proiectul tău durează mai mult pentru a fi finalizat, cu atât te va costa mai mult. Pentru a putea să îți finalizezi proiectul înainte de termenul limită și în limita bugetului alocat, este nevoie să reduci timpul ciclului de viață al proiectului. Acesta este exact ceea ce face Lean Six Sigma. Astfel, pe acest model, îți recomandăm să creezi mai multe echipe, fiecare echipă având membri din toate unitățile funcționale ale companiei și să le atribui o sarcină pentru a identifica blocajele care pot împiedica progresul proiectului. Odată ce ei au identificat cauza principală a problemei, tot ei sunt aceia care trebuie să propună soluții la aceste probleme. Această acțiune te va ajuta să scurtezi ciclul de viață al proiectului.

6. Lean Six Sigma înseamnă angajați multumiți

„Clienții nu sunt pe primul loc. Angajații sunt pe primul loc. Dacă ai grijă de angajații tăi, ei vor avea grijă de clienți., spune Richard Branson. Așadar, nu este vorba doar de a îți face clienții fericiți. Trebuie să te concentrezi și pe a-ți face angajații fericiți. Ți poți face asta foarte ușor investind în bunăstarea și dezvoltarea lor. Formarea angajaților în Lean Six Sigma le va lărgi orizontul și îi va ajuta să învețe noi instrumente și tehnici.

7. Lean Six Sigma furnizează asistență în planificarea strategică

Ea nu este doar o metodologie care te ajută să îți îmbunătățești procesele de afaceri. Ea te poate ajuta și în ceea ce privește planificarea strategică. Cheia succesului este să îți aliniezi eforturile Lean Six Sigma cu obiectivele strategice ale companiei. Aceasta îți oferă direcție și îți ajută echipa să rămână concentrată, pentru a-și atinge obiectivele. Același lucru se întâmplă și cu alte unități funcționale. Când toate unitățile funcționale își ating cu succes obiectivele, compania prosperă.
Pe tine, ce te motivează să te formezi în această metodologie și să o adopți chiar de mâine în compania ta?
ICBCIP (International Certification Body for Continuous Improvement Professionals) este un organism de certificare independent care are ca misiune unică să organizeze și să susțină certificări profesionale în domeniul Continuos/Proces/Business Improvement la nivel internațional, acoperind fiecare dintre regiuni de către furnizorii săi agreați din America, EMEA & APJ.
CODECS este training provider si poate organiza examene de certificare ICBCIP.

Dacă te-am convins sau măcar ți-am stârnit curiozitatea, te așteptăm să descoperi programul Lean Six Sigma marca CODECS pentru acel pas care să facă diferența în creșterea ta profesională și personală. Alegerea îți aparține pe deplin. Noi suntem pregătiți să îți oferim condiții de excelență atât în formarea ta profesională, cât și în ceea ce privește siguranța ta.

Accesează întregul Calendar de cursuri și evenimente CODECS. Pentru a fi informat cu privire la ofertele și resursele pe care ți le punem la dispoziție, te așteptăm și pe www.facebook.com/CODECSNetwork, pe pagina noastră de LinkedIn- https://www.linkedin.com/company/codecs, pe grupurile noastre specializate, în grupul celor care primesc newslettere personalizate nevoilor și intereselor lor, cât și pe Instagram- https://www.instagram.com/codecs_romania/?hl=ro

Pentru informațiile de care ai nevoie privitoare la programele CODECS, poți accesa www.codecs.ro. Un consultant CODECS îți stă la dispoziție la numerele de telefon 021.252.51.82/3/4 și la adresa de e-mail sales@codecs.ro.