Continut Curs Training Corporate
SCOP SI OBIECTIVE:
SCOPUL PRINCIPAL al PROGRAMULUI:
Dezvoltarea unei culturi organizationale orientata pe PROIECTE care sa creasca performanta manageriala a firmei si competitivitatea in piata.
Programul de training propus de compania noastra este proiectat pentru urmatoarele OBIECTIVE:
- Intelegerea rolului de MANAGER de PROIECT de catre grupul tinta in contextul unei culturi organizationale orientata catre MANAGEMENT de PROIECT.
- Insusirea celor mai moderne cunostinte, metode si instrumente pentru a obtine o mai buna performanta in managementul proiectelor.
- Integrarea departamentelor firmei in SERVICIILE complexe pe care aceasta le furnizeaza clientilor sai, intelegerea acestor servicii sub forma unui PROIECT.
- Formarea de abilitati pentru Managerii de Proiect si membrii echipelor de proiect;
Obiectivele specifice programului de training sunt:
- Definirea notiunii de proiect in contextul organizational
- Identificarea structurilor de organizare a proiectelor
- Planificarea activitatilor si utilizarea eficienta a resurselor
- Identificarea si evaluarea riscurilor in derularea proiectelor
- Realizarea unei raportari eficiente in cadrul activitatii de proiect
- Monitorizarea si controlul situatiei proiectului
- Lucru in echipa in cadrul proiectelor
COMPORTAMENTE URMARITE:
- Constientizarea importantei ROLULUI de MANAGER de PROIECT;
- Formarea de aptitudini specifice si absolut necesare pentru lucrul in echipa;
- Exersarea rolurilor din cadrul echipei (asumate si impuse);
- Dezvoltarea relatiilor dintre membrii echipei si dintre echipe;
- Comunicare in cadrul proiectelor;
- Identificarea unor eventuale puncte nevralgice in modul de actionare a echipei, constientizarea acestora si intreprinderea de actiuni pentru inlaturarea acestor neajunsuri;
- Dezvoltarea capacitatii de a aplica in propria practica diferite modele conceptuale privind managementul de proiect, constructia bugetelor, lucru in echipa, utilizarea tehnicilor si instrumenetelor specifice in domeniul managementului de proiect;
- Intelegerea modului in care participantii pot contribui in urma acestui training la cresterea propriei performante in domeniul managementului de proiect.
REZULTATE:
Parcurgerea acestui program de instruire va permite participantilor ca, la sfarsitul lui, sa fie capabili sa: - Constientizeze propria implicare in cadrul unui proiect
- Imbunatateasca managementul timpului propriu, al activitatilor si al oamenilor cu care colaboreaza
- Analizeze situatia existenta, problemele
- Specifice obiectivele, actiunile si rezultatele
- Adopte cea mai buna abordare a colaborarii cu grupurile implicate
- Identifice resursele disponibile
- Prioritizeze activitatile curente
- Structureze o echipa de proiect
- Negocieze si comunice
- Manifeste atitudini de leader
- Identifice modalitatile de integrare rapida intr-o echipa de proiect
- Analizeze riscurile proiectului si sa planifice actiunile de diminuare a efectelor acestora
- Identifice drumul critic si sa urmareasca cu atentie executia activitatilor cuprinse in acesta
- Monitorizeze si sa controleze derularea activitatilor si costurile unui proiect
STRUCTURA, CONTINUT SI DURATA:
Pe baza informatiilor furnizate si nevoilor dvs. specifice, programul propus va ofera:
Modulul I – Initierea proiectelor
- Planificarea strategica. Obiective şi strategii
- Studiul de fezabilitate.
- Fezabilitatea financiara: metode de evaluare – PayBack, Net Present Value, Internal Rate of Return
- Ciclul de viata al proiectelor; fazele proiectului
- Constrangerile proiectelor
- Factorii de succes ai proiectului
- Carta proiectului (Project Charter)
Modulul II – Organizarea proiectelor
- Structura de alocare a activitatilor (WBS- Work Breakdown Structure)
- Intocmirea documentelor de definire a activitatii (SOW- Statement of Work)
- Descompunerea pe componente a produsului (PBS-Product Breakdown Structure)
- Estimarile costurilor si durata
Modulul III – Planificarea proiectelor
- Identificarea principalelor activitati
- Stabilirea resurselor necesare
- Programarea activitatilor
- Faze, etape de referinta
- Tehnici de planificare
- Diagrama Gantt
- Tehnica retelelor: retele cu activitati pe sageti, retele cu activitati in noduri
- Tehnici de reducere a duratei proiectului
- Identificarea drumului critic prin metode grafice
- Resursele si programarea lor
- Planul de proiect: continut, realizare
Modulul IV – Managementul riscului
- Managementul riscurilor in proiecte
- Tehnici de identificare a riscurilor
- Analiza calitativa si cantitativa a riscurilor
- Scale de evaluare
- Metode de evaluare: matricea Impact-Probabilitate
- Strategii de management al riscului
- Planul de management al riscurilor
- Monitorizarea si controlul riscurilor
Modulul V – Managementul echipei de proiect si al comunicarii
- Formarea echipei de proiect
- Organizarea echipei - Structuri uzuale de echipe
- Repartizarea sarcinilor: Matricea responsabilitatilor (RACI)
- Conducerea echipei. Aptitudini interpersonale ale managerului de proiect:
- Influentare,
- Delegare.
- Negociere.
- Spirit de echipa.
- Teoriile motivarii. Mentinerea motivarii echipei
- Managementul comunicatiilor
- "Actorii" – organizatiile si participantii: stakeholderi
- Managementul in 4 directii
- Planul de comunicare
Modulul VI – Executia proiectelor
- Monitorizarea si controlul costurilor: metoda valorii dobandite (Earned Value)
- abaterile de cost
- indicele de performanta a costurilor
- estimarea costurilor de finalizare
- Monitorizarea si controlul timpului
- Respectarea graficului de lucru
- Actualizarea graficului
- Urmarirea evenimentelor de referinta.
- Calcularea abaterii.
- Evitarea decalajelor
- Rapoarte de progres
- Bucla de control, sedinte de analiza a progresului, raportarea
- Tinerea sub control a schimbarilor: managementul configuratiei
- Diagrama de configuratie
- Comitetul de control al schimbarilor
- Sistemul de control al schimbarilor (Change Control System)
- Auditul de proiect
Modulul VII – Inchiderea proiectelor
- Inchiderea formala a proiectului – inchiderea administrativa
- Viitorul personalului de proiect
- Predarea si asigurarea mentenantei
- Documentatia
- Inchiderea contractului
- Contabilitatea financiara
- Analiza proiectului
- Mentenanta rezultatelor proiectului
- Raportul final: lectiile invatate (lessons learned)
Modulul VIII – Project management office (PMO)
- Necesitatea PMO.
- Rol PMO in organizatii.
- Program – definire, caracteristici, exemple.
- Portofolio – de la strategia organizatiei la implementarea proiectelor
- Gestionarea Portofoliului de proiecte.
Modulul IX – Follow-up
Sesiunea de follow-up se va desfasura la un interval de 4-6 saptamani de la finalizarea cursului
- Workshop de 1 zi pentru evaluarea practica a impactului si pentru ajustarea rezultatelor in urma celor constatate. Lucru pe datele furnizate de Planul de actiune; simulari si jocuri de rol.
- Utilizarea Planului de actiune din suportul de curs al participantului – suport de lucru pentru urmarirea implementarii.
PACHETUL DE CURS:
- suport teoretic de curs (150 pagini)
- brosura "Ghidul termenilor de management de proiect"
- un set de 15 materiale bibliografice suplimentare (70 pagini): modele de formulare (template-uri), explicitari ale unor notiuni
- un set de 21 studii de caz (60 pagini)
- un set de 11 teste de autoevaluare (cunostinte de management de proiect, testul Belbin, evaluarea preferinţelor senzoriale)
- sinteza cursurilor in format electronic (prezentare PowerPoint) – 86 pagini
STRUCTURA UNEI ZILE DE TRAINING:
Sesiunea 1: 9.00 – 10.30
Pauza de cafea: 15'
Sesiunea 2: 10.45 – 12.15
Pauza de pranz: 1+1/2 h
Sesiunea 3: 13.45 – 15.15
Pauza de cafea: 15'
Sesiunea 4: 15.30 – 17.00
METODE DE FORMARE FOLOSITE:
INVATARE EXPERIENTIALA - Programul de training este unul orientat catre generarea de rezultate concrete in practica de zi cu zi a participantilor.
Programul de training este structurat astfel incat sa acopere 30-40% nivel informational si 60-70% nivel practic (studii de caz).
Asimilarea cunostintelor si dezvoltarea aptitudinilor vor fi asigurate prin:
- Training interactiv fata-in-fata utilizand: exercitii, studii de caz, analiza propriei companii;
- Structura modulara a cursului ce permite o monitorizare precisa a recapitularilor si fixarilor conceptuale – LEARNING POINTS.
Metodele de formare utilizate in training vor fi sustinute de sistemul de evaluare si monitorizare a performantei cursantilor – folosit inainte si dupa curs.
EVALUAREA CUNOSTINTELOR / ABILITATILOR. MONITORIZAREA PERFORMANTEI CURSANTILOR
Evaluarea cunoştinţelor/abilităţilor dobandite se compune din:
- teste de verificarea cunostintelor pe parcursul trainingului
- la sfarsitul fiecarui modul, cursantii vor sustine un test-grila pentru verificarea insusirii cunostintelor
- evaluarea lucrarilor scrise
- Pe parcursul programului cursantii vor avea de realizat 3 lucrari scrise, parcurgand ciclul de viata al unui proiect. Proiectele vor fi alese din activitatea curenta. Lucrarile vor fi evaluate de trainer care va oferi feedback scris
- testarea finala a participantilor
- la sfarsitul programului de instruire, participantii vor sustine un examen scris, cu durata de 2 ore.
METODE DE EVALUARE A CURSULUI
Evaluarea modului de desfasurare a cursului va avea ca surse:
- Feedbackul acordat de cursanti la finalul programului – formular de feedback.
- Datele rezultate din aplicarea Testelor de evaluare a cunostintelor.
- Datele rezultate din observarea comportamentelor implicate in jocurile de rol si simulari – formular de feedback.
- Raportul de training: feedbackul acordat de trainer la finalul programului. Trainerii vor elabora un raport in care vor prezenta desfasurarea cursului, concluziile si recomandarile rezultate in urma derularii programului.