Lean Six Sigma Yellow Belt pentru HR
OBIECTIV
Descoperirea si intelegerea principiilor, obiectivelor si a principalelor instrumente ale metodologiei Lean Six Sigma cu aplicabilitate in procesele din departamentele de resurse umane, demonstrarea eficientei lucrului in grup pentru identificarea cauzelor de origine ale unei probleme, pentru gasirea si implentarea unor solutii comune, viabile si care sa reziste in timp, pregatirea in vederea obtinerii unei certificari internationale
GRUP TINTA
Manageri sau Proprietari de procese din conducerea executiva sau din cadrul departamentelor de resurse umane, avand sarcina de a mentine performantele si de a veghea la ameliorarea lor continua, colaboratori in situatia de a conduce un proiect pe termen scurt, pentru a aprecia daca LSS este recomandabila, experti sau specialisti din procese invitati sa participe in cadrul sesiunilor de rezolvare a problemelor si de ameliorare a performantelor proceselor din cadrul departamentelor de resurse umane si nu numai.
Conditii de acces: nu.
CONTINUT
Tematica este in principal abordata prin simularea unui proces tranzactional, expunerile teoretice fiind ilustrate cu aplicarea imediata in practica. Procesul pe care se face simularea include rolurile traditionale din orice organizatie, incepand cu registratura si trecand prin operational, comercial, marketing, contabilitate, financiar, cu fisa postului si cu clienti care cumpara servicii, fiind cu specific al activitatii de recrutare. Simularea are loc in mai multe etape, pornind de la situatia de baza si ameliorand treptat sau reproiectand complet procesul, pana la o performanta apropiata de nivelul maxim, cu evidentierea de fiecare data a legaturii dintre nivelul sigma si implicatiile financiare.
Principalele activitati din cadrul simularii procesului tranzactional sunt:
- Identificarea principiilor abordarii DMAIC si ale metodologiei Lean Six Sigma precum si a principalelor instrumente de baza ale acesteia, in concordanta cu Standardele ISO 13053-1/2011 si ISO 13053-2/2011 si respectand continutul curiculei recomandate de catre International Association for Six Sigma Certification (IASSC)
- Definirea notiunilor de baza: Defect, Oportunitate, Valoare adaugata, Risipa
- Exemplificare si calcul al performantelor procesului : Eficienta, Durata procesului, Intermediare, Randament, Defect la Million de Oportunitati, Sigma
- Lucrul in echipa
- Elaborarea hartii procesului permitind o intelegere comuna a procesului si a disfunctionalitatilor acestuia
- Analiza Valorii Adaugate din punctul de vedere al clientului si evidentierea risipei
- Implementarea ameliorarilor propuse de catre echipa pentru fluidizarea procesului, eliminarea activitatilor care nu aduc valoare si minimizarea variatiei calitatii
- Evidentierea ameliorarilor reale ale performantelor initiale ale procesului ca urmare a « quick wins » si a imbunatatirilor mai profunde. Calcularea performantei financiare si evidentierea impactului financiar al cresterii nivelului sigma al procesului in urma aplicarii metodologiei
- Evidentierea, in fiecare faza a metodologiei, a celor mai importante instrumente utilizate:
1. Definire
• Definirea proiectului
• Diagrama proiectelor
• Definirea rolurilor si responsabilitatilor
• Traducerea nevoilor clientului in cerinte specifice
• Diagrama SIPOC
• Vocea Clientului
• Planul de comunicare
2. Masurare
• Maparea detaliata, elementele procesului
• Tipuri de date, date continue vs. date discrete
• Esantionare, planul de colectare a datelor
• Analiza Sistemului de Masura
• Analiza grafica, statistici descriptive
• Capabilitatea procesului
• Calcularea nivelului Sigma
3. Analiza
• Introducere in Lean - Definitie si avantajele Lean, Cateva metrice si rolul jucat de Lean, Definitia Valorii- Cele cinci principii Lean
• Despre risipa (7 Wastes) - Pasii ce trebuie facuti in eliminarea risipei • Identificarea Cauzelor
4. Imbunatatirea
• Determinarea si selectarea imbunatatirilor posibile
• Brainstorming
• Tehnici de selectare a solutiei
• Analiza riscului si implementarea solutiei
• Implementarea solutiei
• Verificarea eficientei solutiei
5. Control
• Sustinerea imbunatatirilor
• Planificarea controlului
• Diagrama de control
• Documentarea procesului
• Raport final catre management
• Documentarea beneficiilor
• Predarea catre proprietarul procesului
DURATA CURSULUI
Participantilor li se acorda certificate din partea unui trainer acreditat international de catre IASSC (International Association for Six Sigma Certification) si li se asigura pregatirea in vederea sustinerii unui eventual examen de certificare internationala.
- Pret: 300 euro / participant + TVA
- Locatie: Centrul de Training CODECS
Inginer in electronica si telecomunicatii, Ion Teohari este consultant in optimizare organizationala, avand o experienta de peste 10 ani atat in proiecte Lean Six Sigma cat si in training.
Dupa o perioada de preocupari strict tehnice ca inginer de sistem in Centrul de Calcul al Institutului de Meteorologie si Hidrologie, a trecut, incepand cu 1991 in domeniul privat, activand timp de 8 ani ca Sales Manager in cadrul Net Consulting, una dintre cele mai importante firme de comercializare tehnica de calcul si comunicatii. A urmat, intre 1999 si 2006, activitatea de consultanta specializata IT&C, in calitate de Country Manager Romania pentru Meta Group Inc. USA, numarul doi mondial in consultanta IT&C in acea perioada.
Zonele de specializare si expertiza sunt: Lean Six Sigma Professional Training, Continuous Performance Improvement, Change Management/Transformational Leadership, Business Process Management, Project Management si IT&C Sales. Printre domeniile in care a dezvoltat proiecte de optimizare si programe complexe de training se numara institutiile bancare, companiile FMCG, industria farmaceutica, sistemul de sanatate publica, etc.
IMPORTANT: Pentru simularea optima a procesului tranzactional si acoperirea tuturor rolurilor, cursul necesita 16 cursanti si se desfasoara cu doi traineri.