Roluri si principii in Agile Project Management
13 Septembrie 2019
Complexitate fără margini. Volum de informații de necuprins. Schimbări permanente cărora nici nu le mai poți ține pasul. Indusria 4.0. VUCA. Inovație. Nevoia de învățare și dezvoltare continue. Nevoia permanentă de adaptare. Expansiune. Întrebări. Nesiguranță. Cerințe. Întrebări. Nesiguranță din nou. Ș.a.m.d.
Cam așa arată lumea noastră de astăzi, nu-i așa? Și încă într-una dintre cele mai simple descrieri.
Iar noi toți, la muncă, acasă, peste tot, avem nevoie să le facem față, să le înțelegem, să le gestionăm. Avem nevoie de capacitatea de a le răspunde prin acțiuni care să fie eficiente, rapide, concentrate, flexibile.
Pe scurt, agile.
Avem nevoie să fim agili. Ca mod de viață. De muncă. De raportare la lume. Ca mod de a învăța și a ne dezvolta.
Pentru a fi adaptați, integrați, pregătiți.
De aceea, vă facem azi, ca preambul la programele noastre privitoare la metodologia Agile, o scurtă introducere în această (nouă) lume.
Roluri în Agile Project ManagementDevelopment team = grupul de oameni care lucrează la crearea produsului. Product owner sau Customer representative = persoana responsabilă pentru legătura dintre client- stakeholders- echipă, expert în produs și nevoile clienților, care lucrează zilnic cu echipa pentru a clarifica cerințele clientilor. Scrum master sau Project facilitator = persoana responsabilă cu suportul dezvoltării echipei, înlăturarea blocajelor din cadrul organizației și menținerea consistenței procesului. Stakeholder = orice persoană care are un interes în proiect, furnizând input și/ sau fiind afectată de acesta. Agile mentor = persoana care are experiență în implementarea de proiecte Agile și care împărtășește experiența cu echipa, oferind feedback-uri și sfaturi noilor echipe de proiect.Principii definitorii în Agile Management
|